Η αφίσα στην παγκόσμια πολιτική προπαγάνδα κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα μέσα από τις περιπτώσεις της γαλλικής, ρωσικής / σοβιετικής και ιταλικής αφίσας

Περίληψη

Η διατριβή πραγματεύεται τον ρόλο και την εξέλιξη της προπαγανδιστικής αφίσας κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα και ιδιαίτερα κατά την περίοδο 1915 - 1945. Η μελέτη επικεντρώνεται στα πλαίσια τριών κρατών, τα οποία κατά το μεγαλύτερο μέρος της συγκεκριμένης 30ετίας ταυτίστηκαν με τα κυριότερα ιδεολογικοπολιτικά συστήματα της νεότερης ευρωπαϊκής Ιστορίας: Της δημοκρατικής Γαλλίας, της κομουνιστικής ΕΣΣΔ και της φασιστικής Ιταλίας. Βασικό κριτήριο για την επιλογή των συγκεκριμένων κρατών αποτέλεσε η έμφαση που έδωσαν οι ηγετικοί τους μηχανισμοί στη χρήση της έντυπης εικονογραφίας και ιδιαίτερα στην αφίσα, την οποία ανέδειξαν σε πρωταγωνιστικό φορέα της πολιτικής τους προπαγάνδας. Κινούμενοι σε αυτό το ιστορικό και γεωγραφικό πλαίσιο ιχνηλατούμε αυτή την, παραγκωνισμένη στις μέρες μας, μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης φιλοδοξώντας να συμβάλουμε στη συμπλήρωση του σχετικού κενού που εντοπίζεται στην ελληνική ακαδημαϊκή έρευνα. Κεντρικό αντικείμενο της ανάλυσής μας αποτελεί η διερεύνηση της λει ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The following thesis deals with the role and development of the propaganda poster during the first half of the 20th century and especially the period 1915 – 1945.The study focuses on three countries, France, USSR and Italy, which during most of this period were aligned with the main ideological and political systems of modern European history, respectively, democracy, socialism - communism and fascism. These three countries were chosen because of the emphasis their leadership placed on the use of printed media and especially the poster, which they elevated to become the central protagonist of their political propaganda. Within this historical and geographical frame, we will investigate this form of committed Art, which has not previously been the subject of in-depth academic review in Greece. The main object of our exploration is the interrogation of the functional relationship that connects Art with propaganda and politics. The study is attempted through the individual "decoding" of t ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2026)
DOI
10.12681/eadd/57147
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57147
ND
57147
Εναλλακτικός τίτλος
The poster in global political propaganda during the first half of the 20th century trough a study of french, russian / soviet and italian examples
Συγγραφέας
Γκότσης, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Πέτρος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης
Εξεταστική επιτροπή
Μπήτσικας Ξενοφών
Δερμεντζόπουλος Χρήστος
Παπαδημητρόπουλος Παναγιώτης
Λάσκαρη Ηρώ
Ζιώγας Ιωάννης
Πολίτης Αναστάσιος
Μεράντζας Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Εικαστικές τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Αφίσα; Προπαγάνδα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.