Επιστημικές πεποιθήσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με θέματα φυσικών επιστημών και ιστορίας: ανάπτυξη και εγκυροποίηση ερευνητικού εργαλείου και διερεύνηση της σχέσης με τις αντιλήψεις για τη μάθηση μέσω διερεύνησης

Περίληψη

Η μάθηση μέσω διερεύνησης παραμένει σημαντικός στόχος και πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο διαφορετικών μαθημάτων, όπως η εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες και η ιστορική εκπαίδευση. Οι επιστημικές πεποιθήσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη μάθηση μέσω διερεύνησης αποτελούν σημαντικούς εσωτερικούς παράγοντες που υπεισέρχονται στις αποφάσεις και πρακτικές τους σε σχέση με την εφαρμογή της εν λόγω εκπαιδευτικής στρατηγικής στην τάξη. Η παρούσα έρευνα επικεντρώθηκε αφενός στην αντιμετώπιση σημαντικών θεωρητικών και μεθοδολογικών ζητημάτων αναφορικά με τις επιστημικές πεποιθήσεις, μέσα από τις διαδικασίες ανάπτυξης και εγκυροποίησης ενός νέου ερευνητικού εργαλείου∙ και αφετέρου, στη διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στις ειδικές επιστημικές πεποιθήσεις σχετικά με θέματα φυσικών επιστημών και ιστορίας, και στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη μάθηση μέσω διερεύνησης στην εκπαίδευση φυσικών επιστημών και ιστορίας, υπό την οπτική εν ενερ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Inquiry-based learning remains both an important goal and challenge for primary school teachers within different subjects, such as science and history education. Teachers’ epistemic beliefs and conceptions of inquiry-based learning are important internal factors that enter into their decisions and practices regarding the implementation of this instructional strategy in the classroom. This study focused, on one hand, on addressing important theoretical and methodological issues regarding epistemic beliefs, through the processes of developing and validating a new instrument; and on the other hand, on investigating the relationship between teachers’ epistemic beliefs regarding science and history topics, and their conceptions of inquiry-based learning in science and history education, from the perspective of in-service primary school teachers in Greece. By applying a five-phase mixed methods design that included a (initial) qualitative study with semi-structured interviews, a cognitive in ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 8/2026)
DOI
10.12681/eadd/57142
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57142
ND
57142
Εναλλακτικός τίτλος
Primary school teachers' topic-specific epistemic beliefs in science and history: development and validation of an instrument and exploration of the relationship with teachers' conceptions of inquiry-based learning
Συγγραφέας
Κούτσιανου, Αθηνά (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Εμβαλωτής Αναστάσιος
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Σιδερίδης Γεώργιος
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Μπρούζος Ανδρέας
Μισαηλίδη Πλουσία
Γκαραβέλας Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Επιστημικές πεποιθήσεις; Αντιλήψεις για τη μάθηση μέσω διερεύνησης; Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης; Εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες; Ιστορική εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.