Πολυ-πεδιακή βελτιστοποίηση πτερυγίων ανεμογεννητριών με ενσωμάτωση τεχνικών παθητικού ελέγχου φορτίων

Περίληψη

Αντικείμενο της διατριβής είναι ο βέλτιστος σχεδιασμός πτερυγίου ανεμογεννήτριας DTU-10MW RWT, με στόχο την ελαχιστοποίηση του σταθμισμένου κόστους ενέργειας (LCoE), συνδυάζοντας τεχνικές παθητικού ελέγχου φορτίων. Σε αυτή τη διατριβή, έχουν αξιολογηθεί τέτοιες τεχνικές με εφαρμογή δομικής και γεωμετρικής σύζευξης κάμψης/στρέψης (BTC) και κάμψεων πτερύγισης/ περιστροφής (FEC). Η πολυ-πεδιακή βελτιστοποίηση περιλαμβάνει σε κοινό βρόχο τα αεροδυναμικά (π.χ. κατανομή χορδής και συστροφής) και δομικά (π.χ. πάχη τοιχωμάτων) χαρακτηριστικά καθώς και τις παραμέτρους παθητικού ελέγχου φορτίων. Στο πλαίσιο της έρευνας, έχουν αξιολογηθεί (και συγκριθεί) διάφορες τεχνικές βελτιστοποίησης όπως: COBYLA, SLSQP και η μέθοδος Newton.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The objective of the current PhD thesis is the optimal design of DTU-10MW RWT wind turbine blades, for minimum Levelized Cost of Electricity (LCoE) by combining different passive load control techniques. Such techniques that have been investigated in this thesis are the material and geometric BTC and FEC. The optimization is based on the multi-disciplinary aero-elastic optimization approach, considering in a common loop the aerodynamics (e.g. chord or/and twist distributions) and the structural (e.g. wall thicknesses) characteristics as well as the load control parameters. In the context of this research, various optimization techniques have been used and compared, like COBYLA, SLSQP and Newton’s methods that are more often employed in the existing literature.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56938
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56938
ND
56938
Εναλλακτικός τίτλος
Multi-disciplinary design optimization of wind turbine blades including passive load control techniques
Συγγραφέας
Ανδρέου-Σεραφείμ, Γιάννης (Πατρώνυμο: Πέτρος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Αεροδυναμικής
Εξεταστική επιτροπή
Ριζιώτης Βασίλειος
Βουτσινάς Σπυρίδων
Σαραβάνος Δημήτριος
Μανωλέσος Μαρίνος
Αγγέλου Εμμανουήλ
Χρυσοχοΐδης Νικόλαος
Γιαννάκογλου Κυριάκος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Μηχανολογία
Λέξεις-κλειδιά
Σχεδιασμός πτερυγίων; Βελτιστοποίηση; Παθητικός έλεγχος φορτίων; Αεροελαστικός σχεδιασμός; Μοντέλα κόστους
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.