Περίληψη
Είναι γεγονός ότι παρατηρούνται πολλές μεταβολές και συνεχόμενες σε τεχνολογικό, οικονομικό και παγκόσμιο επίπεδο. Οι απαιτητικοί ρυθμοί και οι καινούριες ανάγκες ασκούν σημαντική επίδραση και στον εκπαιδευτικό χώρο, καθώς καινούρια δεδομένα χρειάζονται και στον τομέα της διοίκησης και σε όλα τα μέλη των σχολείων, ώστε να είναι αποτελεσματικοί και να μπορούν να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις. Σημαντικό σε όλα αυτά είναι η επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη των διευθυντών των σχολείων, βάσει των θεωριών της διοίκησης και εφαρμόζοντας ένα κατάλληλο μοντέλο της εκπαιδευτικής ηγεσίας, φυσικά, προκειμένου να βελτιώνεται το σχολικό κλίμα και κατ΄ επέκταση και οι εκπαιδευτικοί και έτσι ο εκπαιδευτικός οργανισμός να είναι αποτελεσματικός. Στα πλαίσια αυτά, λοιπόν, το βασικό θέμα που επιλέχτηκε στην εργασία αυτή να μελετηθεί αφορά στις δομές, την οργάνωση, το σχολικό κλίμα και την κουλτούρα που θα μπορούσε ο σχολικός διευθυντής να επιλέξει και εφαρμόσει, με απώτερο στόχο να είναι απο ...
Είναι γεγονός ότι παρατηρούνται πολλές μεταβολές και συνεχόμενες σε τεχνολογικό, οικονομικό και παγκόσμιο επίπεδο. Οι απαιτητικοί ρυθμοί και οι καινούριες ανάγκες ασκούν σημαντική επίδραση και στον εκπαιδευτικό χώρο, καθώς καινούρια δεδομένα χρειάζονται και στον τομέα της διοίκησης και σε όλα τα μέλη των σχολείων, ώστε να είναι αποτελεσματικοί και να μπορούν να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις. Σημαντικό σε όλα αυτά είναι η επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη των διευθυντών των σχολείων, βάσει των θεωριών της διοίκησης και εφαρμόζοντας ένα κατάλληλο μοντέλο της εκπαιδευτικής ηγεσίας, φυσικά, προκειμένου να βελτιώνεται το σχολικό κλίμα και κατ΄ επέκταση και οι εκπαιδευτικοί και έτσι ο εκπαιδευτικός οργανισμός να είναι αποτελεσματικός. Στα πλαίσια αυτά, λοιπόν, το βασικό θέμα που επιλέχτηκε στην εργασία αυτή να μελετηθεί αφορά στις δομές, την οργάνωση, το σχολικό κλίμα και την κουλτούρα που θα μπορούσε ο σχολικός διευθυντής να επιλέξει και εφαρμόσει, με απώτερο στόχο να είναι αποτελεσματική η λειτουργία του σχολικού οργανισμού. Κρίνεται απαραίτητη και καθοριστική για την σχολική αποτελεσματικότητα η θέση και ο ρόλος του σχολικού διευθυντή, ώστε να επιτυγχάνονται οι σχολικοί στόχοι. Έτσι, αρχικά μελετάται το ζήτημα βιβλιογραφικά και στην συνέχεια, εφαρμόζοντας την μέθοδο της τριγωνοποίησης, διανεμήθηκαν ερωτηματολόγια μέσω του google form, αλλά και πραγματοποιήθηκαν και 11 συνεντεύξεις. Το συνολικό δείγμα 45 συμμετέχοντες, 34 εκπαιδευτικούς στην ποσοτική έρευνα και 11 διευθυντές στις συνεντεύξεις της ποιοτικής μεθόδου. Το δείγμα εργάζεται σε Δημοτικά σχολεία της Δυτικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα της Κοζάνης, που είναι ο τόπος διανομής του ερευνητή, συνεπώς, πρόκειται για δείγμα μη τυχαιοποιημένο και σκοπιμότητας. Από την έρευνα, λοιπόν, διαπιστώθηκε ότι οι σχολικοί διευθυντές δρουν αποτελεσματικά στα σύγχρονα Δημοτικά σχολεία που εργάζονται, οπότε δεν χρήζουν επιμόρφωσης και κατάρτισης περαιτέρω. Αυτό αναδείχτηκε τόσο στην ποιοτική έρευνα όσο και την ποσοτική έρευνα. Συγκεκριμένα, εφαρμόζουν ένα θετικό σχολικό κλίμα και ευνοϊκή σχολική κουλτούρα στα σχολεία, στηριζόμενα στην συνεργασία, την ομαδικότητα, τον αλληλοσεβασμό, τις δημοκρατικές αρχές, την ενεργό και συλλογική συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών και στην λήψη των αποφάσεων, την εμπλοκή των γονέων, την αλληλεγγύη. Ο ρόλος του διευθυντή είναι πολύτιμος και αποτελεσματικός, διασφαλίζοντας την αποτελεσματική ποιότητα και λειτουργία του σχολείου. Είναι αποτελεσματικός διαμεσολαβητής σε ενδεχόμενα κρίσεων και εφαρμόζει και σε αυτές τις περιπτώσεις δημοκρατικές αρχές. Τα καθήκοντά του και ο ρόλος του στο να διαχειρίζεται το ανθρώπινο δυναμικό τον αγχώνουν, ωστόσο διασφαλίζει αρμονικές σχέσεις μεταξύ τους. Αναλαμβάνει την ευθύνη και διεκπεραιώνει επιμορφωτικά σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς, που στο σημείο αυτό διαφωνούν οι εκπαιδευτικοί της έρευνας, που θεωρούν ότι τόσο το εκπαιδευτικό προσωπικό των Δημοτικών σχολείων, όσο και οι διευθυντές χρειάζονται περαιτέρω επιμόρφωσης. Αυτό, άλλωστε είναι το μοναδικό μη κοινό σημείο μεταξύ των δύο ερευνητικών μεθόδων.Η έρευνα στέφθηκε με επιτυχία θεωρώ, οπότε δεν θα πρότεινα μελλοντική έρευνα για την επιβεβαίωση των προσωπικών μου ερευνητικών συμπερασμάτων, παρά μόνο για λόγους επικαιροποίησης των ερευνητικών αποτελεσμάτων, ή για να διαβεβαιωθεί σε ένα μεγαλύτερου γεωγραφικού εύρους
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
It is a fact that there are many changes and continuous in technological, economic and global terms. The demanding rhythms and the new needs have a significant impact on the educational field, as new data are needed both in the field of administration and in all school members, in order to be effective and to be able to meet modern requirements. Important in all this is the professional development and development of school heads, based on the theories of management and applying an appropriate model of educational leadership, of course, in order to improve the school climate and by extension the teachers and thus the educational organization to be effective. In this context, therefore, the main topic chosen in this work to be studied concerns the structures, the organization, the school climate and the culture that the school director could choose and implement, with the ultimate goal of making the operation of the school effective organization. The position and role of the school dire ...
It is a fact that there are many changes and continuous in technological, economic and global terms. The demanding rhythms and the new needs have a significant impact on the educational field, as new data are needed both in the field of administration and in all school members, in order to be effective and to be able to meet modern requirements. Important in all this is the professional development and development of school heads, based on the theories of management and applying an appropriate model of educational leadership, of course, in order to improve the school climate and by extension the teachers and thus the educational organization to be effective. In this context, therefore, the main topic chosen in this work to be studied concerns the structures, the organization, the school climate and the culture that the school director could choose and implement, with the ultimate goal of making the operation of the school effective organization. The position and role of the school director is considered essential and decisive for school effectiveness, so that school goals are achieved. Thus, initially the issue is studied bibliographically and then, applying the method of triangulation, questionnaires were distributed through the google form, and 11 interviews were also carried out. The total sample 45 participants, 34 teachers in the quantitative research and 11 managers in the interviews of the qualitative method. The sample works in primary schools in Western Macedonia and specifically in Kozani, which is the distribution location of the researcher, therefore, it is a non-randomized and expedient sample. From the research, therefore, it was found that school principals act effectively in the modern Primary schools they work in, so they do not need further education and training. This emerged in both qualitative and quantitative research. Specifically, they implement a positive school climate and favorable school culture in schools, based on cooperation, teamwork, mutual respect, democratic principles, the active and collective participation of all teachers and in decision-making, the involvement of parents, solidarity. The role of the principal is valuable and effective, ensuring the effective quality and operation of the school. He is an effective mediator in potential crises and applies democratic principles in these cases as well. His duties and his role in managing human resources stress him, yet he ensures harmonious relations between them. He takes responsibility and conducts training seminars for teachers, which on this point the teachers of the research disagree, who consider that both the teaching staff of Primary schools and the managers need further training. This, after all, is the only non-common point between the two research methods. The research was crowned with success I think, so I would not suggest future research to confirm my personal research conclusions, except for reasons of updating the research results, or to be assured in a larger geographical range.
περισσότερα