Περίληψη
Η ραγδαία ανάπτυξη των αναδυόμενων τεχνολογιών, όπως η Επαυξημένη Πραγματικότητα, έχει ανοίξει νέες δυνατότητες για την ενίσχυση της διδασκαλίας και της μάθησης σε διάφορα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση δεν αποτελεί εξαίρεση, καθώς η Επαυξημένη Πραγματικότητα έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν και οι εκπαιδευόμενοι αλληλεπιδρούν με το εκπαιδευτικό υλικό και προετοιμάζονται για τη σύγχρονη αγορά εργασίας. Η παρούσα έρευνα αναμένεται να συνεισφέρει σε έναν βαθμό στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών/ εκπαιδευτών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην Ελλάδα, στην επανεκπαίδευση και αναβάθμιση γνώσεων και δεξιοτήτων (reskilling and up-skilling) όσον αφορά στην υποστήριξη των εκπαιδευομένων τους για μία ομαλή μετάβαση από περιβάλλοντα εκπαίδευσης/ μαθητείας/ κατάρτισης σε πραγματικά επαγγελματικά περιβάλλοντα της σύγχρονης αγοράς εργασίας. Η πρωτοτυπία της παρούσας έρευνας διαπιστώνεται σε πολλαπλά σ ...
Η ραγδαία ανάπτυξη των αναδυόμενων τεχνολογιών, όπως η Επαυξημένη Πραγματικότητα, έχει ανοίξει νέες δυνατότητες για την ενίσχυση της διδασκαλίας και της μάθησης σε διάφορα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση δεν αποτελεί εξαίρεση, καθώς η Επαυξημένη Πραγματικότητα έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν και οι εκπαιδευόμενοι αλληλεπιδρούν με το εκπαιδευτικό υλικό και προετοιμάζονται για τη σύγχρονη αγορά εργασίας. Η παρούσα έρευνα αναμένεται να συνεισφέρει σε έναν βαθμό στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών/ εκπαιδευτών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην Ελλάδα, στην επανεκπαίδευση και αναβάθμιση γνώσεων και δεξιοτήτων (reskilling and up-skilling) όσον αφορά στην υποστήριξη των εκπαιδευομένων τους για μία ομαλή μετάβαση από περιβάλλοντα εκπαίδευσης/ μαθητείας/ κατάρτισης σε πραγματικά επαγγελματικά περιβάλλοντα της σύγχρονης αγοράς εργασίας. Η πρωτοτυπία της παρούσας έρευνας διαπιστώνεται σε πολλαπλά στοιχεία της, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας της Επαυξημένης Πραγματικότητας καθ’ αυτής, της μεθοδολογικής προσέγγισης, καθώς και του συνολικού σχεδιασμού και της δομής του επιμορφωτικού προγράμματος. Ως μεθοδολογία της έρευνας εφαρμόστηκε μια μεικτή προσέγγιση, που συνδυάζει δύο διαδοχικές φάσεις συλλογής δεδομένων, μία ποσοτικών και μία ποιοτικών, ανεξαρτήτως σειράς και βαρύτητας, υπό το πρίσμα μιας θεωρητικής προοπτικής, με την τριγωνοποίηση να αποτελεί τη διαδικασία ενοποίησης των δύο φάσεων. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίου, συνεντεύξεων, ομάδων εστίασης, τεκμηρίων των συμμετεχόντων και παρατήρησης του ερευνητή.Το επιμορφωτικό πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε πιλοτικά με μια ομάδα εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης από όλη την Ελλάδα. Τα αποτελέσματα της πιλοτικής αξιολόγησης ανέδειξαν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες αξιοποίησης της Επαυξημένης Πραγματικότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, προσφέροντας ένα πρακτικό μοντέλο για την κατάρτιση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών για την αποτελεσματική ενσωμάτωση της Επαυξημένης Πραγματικότητας στις διδακτικές τους πρακτικές. Η Επαυξημένη Πραγματικότητα έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει την εκπαιδευτική εμπειρία στην Ελλάδα, καθιστώντας την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση πιο ελκυστική και αποτελεσματική για τους εκπαιδευόμενους, προετοιμάζοντάς τους κατάλληλα για τις προκλήσεις του 21ου αιώνα. Η Ελληνική πολιτεία και οι εμπλεκόμενοι φορείς θα πρέπει να συνεργαστούν για να διασφαλίσουν ότι η Επαυξημένη Πραγματικότητα αξιοποιείται αποτελεσματικά για τη βελτίωση της ποιότητας της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην Ελλάδα. Τα συμπεράσματα της παρούσας έρευνας έχουν ήδη αξιοποιηθεί και δύναται να αξιοποιηθούν περαιτέρω στο μέλλον για την επικαιροποίηση προγραμμάτων και οδηγών σπουδών με κατευθύνσεις για πιο διαδραστικές και αποτελεσματικές μαθησιακές εμπειρίες, υποστηριζόμενες από αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως η Επαυξημένη Πραγματικότητα και η Τεχνητή Νοημοσύνη. Τέλος, στα αποτελέσματα της έρευνας συμπεριλαμβάνονται ο προτεινόμενος εμπλουτισμός των υφιστάμενων γενικών περιγραφών μαθησιακών αποτελεσμάτων των επιπέδων 3 έως 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (και κατ’ επέκταση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου), καθώς και προτάσεις για την ανάπτυξη μικροδιαπιστευτηρίων για την ανταπόκριση των μαθησιακών αποτελεσμάτων στη σύγχρονη αγορά εργασίας και τη συμβολή τους στην επαν-ειδίκευση και την αναβάθμιση δεξιοτήτων των συμμετεχόντων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The rapid development of emerging technologies, such as Augmented Reality, has unlocked new opportunities for enhancing teaching and learning in various educational environments. Vocational Education and Training is not an exception, as Augmented Reality has the potential to transform the way teachers teach and learners interact with learning materials and get prepared for the modern labour market. This research is expected to contribute to a certain extent to the support of VET teachers/ trainers in Greece in reskilling and up-skilling in terms of supporting their trainees for a smooth transition from education/apprenticeship/training environments to real professional environments of the modern labour market. The originality of the present research can be seen in multiple elements, including the technology of Augmented Reality as such, the methodological approach, as well as the overall design and structure of the training program. A mixed-methods approach was applied as the research ...
The rapid development of emerging technologies, such as Augmented Reality, has unlocked new opportunities for enhancing teaching and learning in various educational environments. Vocational Education and Training is not an exception, as Augmented Reality has the potential to transform the way teachers teach and learners interact with learning materials and get prepared for the modern labour market. This research is expected to contribute to a certain extent to the support of VET teachers/ trainers in Greece in reskilling and up-skilling in terms of supporting their trainees for a smooth transition from education/apprenticeship/training environments to real professional environments of the modern labour market. The originality of the present research can be seen in multiple elements, including the technology of Augmented Reality as such, the methodological approach, as well as the overall design and structure of the training program. A mixed-methods approach was applied as the research methodology, combining two sequential phases of data collection, one quantitative and one qualitative, of independent order and weight, under the lens of a theoretical perspective, with triangulation being the process of integrating the two phases. Data were collected through questionnaire, interviews, focus groups, participants’ documentation and researcher’s observation. The training program was piloted with a group of Vocational Education and Training teachers and trainers from all over Greece. The results of the pilot evaluation revealed valuable information about the challenges and opportunities of using Augmented Reality in Vocational Education and Training, offering a practical model for the training of teachers and trainers for the effective integration of Augmented Reality in their teaching practices. Augmented Reality has the potential to transform the educational experience in Greece, making Vocational Education and Training more attractive and effective for learners, preparing them for the challenges of the 21st century. The Greek state and stakeholders should work together to ensure that Augmented Reality is effectively used to improve the quality of Vocational Education and Training in Greece. The outcomes of this research have already been exploited and may be further exploited in the future to update curricula and curriculum guides with directions for more interactive and effective learning experiences supported by emerging technologies such as Augmented Reality and Artificial Intelligence. Finally, the results of the research include the proposed enrichment of the existing generic descriptions of learning outcomes at levels 3 to 5 of the National Qualifications Framework (and therefore, the European Qualifications Framework), as well as proposals for the development of micro-credentials for the relevance of learning outcomes to the contemporary labour market and their contribution to the re-skilling and upgrading of skills of Vocational Education and Training participants.
περισσότερα