Περίληψη
Καθώς το τοπίο του παγκόσμιου εμπορίου συνεχίζει να εξελίσσεται, τα λιμάνια όλων των μεγεθών αντιμετωπίζουν όλο και πιο περίπλοκες προκλήσεις στην επιδίωξή τους για βιώσιμη ανάπτυξη. Τα μικρά και μεσαία λιμάνια, αν και συχνά επισκιάζονται από τα μεγαλύτερα ομόλογα τους στη συζήτηση για το διεθνές εμπόριο και τα logistics, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και στην περιφερειακή ανάπτυξη. Αυτή η διδακτορική διατριβή παρουσιάζει μια σχολαστική διερεύνηση του βιώσιμου σχεδιασμού των μικρών και μεσαίων λιμένων, αντιμετωπίζοντας την επιτακτική ανάγκη κατανόησης, ενίσχυσης και υποστήριξης για τη βιωσιμότητα και την ανθεκτικότητα αυτών των λιμένων στο παγκόσμιο θαλάσσιο πλαίσιο.Οι πρωταρχικοί στόχοι αυτής της έρευνας είναι επτά: 1. Παροχή οδηγού για αποτελεσματικό και αποδοτικό σχεδιασμό για τη βιωσιμότητα μικρών/μεσαίων λιμένων 2. Χρήση των εφαρμοζόμενων μεθοδολογιών ως εργαλείων λήψης αποφάσεων με στόχο τη βελτιστοποίηση της βιωσιμότητας. 3. Κατάταξη των προτε ...
Καθώς το τοπίο του παγκόσμιου εμπορίου συνεχίζει να εξελίσσεται, τα λιμάνια όλων των μεγεθών αντιμετωπίζουν όλο και πιο περίπλοκες προκλήσεις στην επιδίωξή τους για βιώσιμη ανάπτυξη. Τα μικρά και μεσαία λιμάνια, αν και συχνά επισκιάζονται από τα μεγαλύτερα ομόλογα τους στη συζήτηση για το διεθνές εμπόριο και τα logistics, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και στην περιφερειακή ανάπτυξη. Αυτή η διδακτορική διατριβή παρουσιάζει μια σχολαστική διερεύνηση του βιώσιμου σχεδιασμού των μικρών και μεσαίων λιμένων, αντιμετωπίζοντας την επιτακτική ανάγκη κατανόησης, ενίσχυσης και υποστήριξης για τη βιωσιμότητα και την ανθεκτικότητα αυτών των λιμένων στο παγκόσμιο θαλάσσιο πλαίσιο.Οι πρωταρχικοί στόχοι αυτής της έρευνας είναι επτά: 1. Παροχή οδηγού για αποτελεσματικό και αποδοτικό σχεδιασμό για τη βιωσιμότητα μικρών/μεσαίων λιμένων 2. Χρήση των εφαρμοζόμενων μεθοδολογιών ως εργαλείων λήψης αποφάσεων με στόχο τη βελτιστοποίηση της βιωσιμότητας. 3. Κατάταξη των προτεραιοτήτων για τη βελτίωση της βιωσιμότητας των λιμένων μέσω των προοπτικών των ενδιαφερομένων 4. Εξέταση του βαθμού ανταπόκρισης/αποδοχής των ενδιαφερομένων/πολιτών στα προτεινόμενα μέτρα βιώσιμης ανάπτυξης 5. Προσδιορισμό των κύριων δεικτών που καλύπτουν τις βασικές κρίσιμες πτυχές των στόχων βιωσιμότητας λιμένων 6. Αξιολόγηση και σύγκριση βιώσιμων δεικτών διαφορετικών λιμένων καθώς και ανταλλαγή βέλτιστων βιώσιμων πρακτικών. 7. Προσδιορισμό και κατηγοριοποίηση απειλών που επικρατούν μεταξύ των συσκευών IoT στις λιμενικές εγκαταστάσεις.Χρησιμοποιώντας μια προσέγγιση που περιλαμβάνει ποιοτικές και ποσοτικές αναλύσεις, μελέτες περιπτώσεων, συγκρίσεις μεταξύ λιμένων και ενεργό εμπλοκή με τους ενδιαφερόμενους λιμένες, αυτή η διατριβή παρέχει μια ολιστική κατανόηση των πολύπλευρων διαστάσεων που διαμορφώνουν τον βιώσιμο σχεδιασμό σε λιμένες μικρού και μεσαίου μεγέθους. Τα ευρήματα της έρευνας παρέχουν ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για βιώσιμο σχεδιασμό, δίνοντας έμφαση στην ενσωμάτωση οικονομικών, περιβαλλοντικών και κοινωνικών παραμέτρων και διευκολύνοντας την ευθυγράμμιση αυτών των λιμένων με τους παγκόσμιους στόχους βιωσιμότητας. Καθώς η παγκόσμια κοινότητα αντιμετωπίζει πιεστικές προκλήσεις, από την κλιματική αλλαγή και την οικολογική διατήρηση έως την ανάγκη για οικονομική ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς, τα μικρομεσαία λιμάνια αντιμετωπίζουν την επιτακτική ανάγκη να συμβιβάσουν αυτές τις απαιτήσεις με τα συγκεκριμένα λειτουργικά τους πλαίσια. Η παρούσα διατριβή υπογραμμίζει ότι τα λιμάνια αυτά είναι η πηγή ζωής πολλών παράκτιων κοινοτήτων και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι τόσο της περιφερειακής όσο και της εθνικής οικονομίας. Η αειφόρος ανάπτυξή τους, επομένως, έχει εκτεταμένες επιπτώσεις στην ευρύτερη οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική ευημερία.Μέσω της σύνθεσης διαφορετικών ερευνητικών μεθοδολογιών και της παρουσίασης πραγματικών περιπτωσιολογικών μελετών, αυτή η έρευνα όχι μόνο συμβάλλει στη συζήτηση για τη βιωσιμότητα των μικρών και μεσαίων λιμένων, αλλά προσφέρει επίσης πρακτική καθοδήγηση για τις λιμενικές αρχές, τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους ενδιαφερόμενους του κλάδου. Υπογραμμίζει ότι τα μικρότερα λιμάνια, με τα μοναδικά χαρακτηριστικά τους, μπορούν να οδηγήσουν στον βιώσιμο σχεδιασμό, δείχνοντας ότι οι τοπικές δράσεις μπορούν να έχουν βαθύ αντίκτυπο στην παγκόσμια ατζέντα βιωσιμότητας. Συμπερασματικά, η παρούσα διδακτορική διατριβή χρησιμεύει ως θεμελιώδης πηγή για όλους όσους ενδιαφέρονται για τον αειφόρο σχεδιασμό λιμανιών μικρού και μεσαίου μεγέθους. Όχι μόνο υπογραμμίζει τη σημασία αυτών των λιμένων στο παγκόσμιο εμπορικό δίκτυο, αλλά παρέχει επίσης εργαλεία για τη βιώσιμη ανάπτυξή τους, τονίζοντας τον ρόλο τους ως βασικοί μοχλοί περιφερειακής οικονομικής ανάπτυξης και περιβαλλοντικής διαχείρισης. Επιπλέον, καθώς ο θαλάσσιος κόσμος οδεύει προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον, αυτή η έρευνα προσφέρει μια πυξίδα για να καθοδηγήσει τα μικρά και μεσαία λιμάνια στο ταξίδι τους προς την ανθεκτικότητα, την περιβαλλοντική ευθύνη και την οικονομική ευημερία.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
As the global trade landscape evolves, ports of all sizes face increasingly complex challenges in pursuing sustainable development. Small and medium-sized ports (SMSPs), although often overshadowed by their larger counterparts in international trade and logistics discourse, hold a significant role in global supply chains and regional development. This doctoral Thesis presents a meticulous exploration of small and medium port sustainable planning, addressing the compelling need to understand, enhance, and advocate for the sustainability and resilience of these ports within the global maritime context. The primary objectives of this research are the following: 1. Providing a guide for effective and efficient planning for the sustainability of SMSPs ports,2. Use of the applied methodologies as decision-making tools aimed at optimizing sustainability,3. Ranking of priorities for port sustainability improvement through stakeholders' perspectives,4. Examining the degree of responsiveness /ac ...
As the global trade landscape evolves, ports of all sizes face increasingly complex challenges in pursuing sustainable development. Small and medium-sized ports (SMSPs), although often overshadowed by their larger counterparts in international trade and logistics discourse, hold a significant role in global supply chains and regional development. This doctoral Thesis presents a meticulous exploration of small and medium port sustainable planning, addressing the compelling need to understand, enhance, and advocate for the sustainability and resilience of these ports within the global maritime context. The primary objectives of this research are the following: 1. Providing a guide for effective and efficient planning for the sustainability of SMSPs ports,2. Use of the applied methodologies as decision-making tools aimed at optimizing sustainability,3. Ranking of priorities for port sustainability improvement through stakeholders' perspectives,4. Examining the degree of responsiveness /acceptance of stakeholders/citizens to the proposed sustainable development measures,5. Identifying the main indicators covering the vital critical aspects of port sustainability objectives,6. Evaluating and comparing sustainable indicators of different ports based on the application of best sustainable practices and7. Identify and categorize threats prevalent among IoT devices in ports Employing a multi-methodological approach that encompasses qualitative and quantitative analyses, case studies, cross-port comparisons, and active engagement with port stakeholders, this Thesis provides a holistic understanding of the multifaceted dimensions that shape sustainable planning within SMSPS. The research findings inform a comprehensive framework for sustainable planning, emphasizing the integration of economic, environmental, and social considerations and facilitating the alignment of these ports with global sustainability objectives. As the global community confronts pressing challenges, from climate change and ecological preservation to the need for inclusive economic growth, SMSPs must reconcile these demands with their specific operational contexts. This Thesis emphasizes that these ports are the lifeblood of many coastal communities and are integral to regional and national economies. Their sustainable development, therefore, holds far-reaching implications for broader economic, social, and environmental well-being. By synthesizing diverse research methodologies and presenting real-world case studies, this research not only contributes to the discourse on small and medium port sustainability but also offers practical guidance for port authorities, policymakers, and industry stakeholders. Their unique characteristics highlight that smaller ports can lead the way in sustainable planning, showcasing that local actions can profoundly impact the global sustainability agenda. In conclusion, this doctoral Thesis is a foundational resource for all interested in the sustainable planning of SMSPs. It underscores the significance of these ports in the global trade network and provides tools for sustainable development, emphasizing their role as key drivers of regional economic growth and environmental stewardship. Furthermore, as the maritime world navigates towards a more sustainable future, this research offers a compass to guide SMSPs on their journey towards resilience, environmental responsibility, and economic prosperity.
περισσότερα