Η σχέση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών (ΕΜΔ) και της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) με τον σχολικό εκφοβισμό (bullying)

Περίληψη

Πρωταρχικός ερευνητικός στόχος της παρούσας έρευνας, υπήρξε η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ του σχολικού εκφοβισμού και των ΕΜΔ (ειδικές μαθησιακές δυσκολίες) και της ΔΕΠ-Υ (διαταραχή ελλειμματικής προσοχής παρορμητικότητας και υπερκινητικότητας), δηλαδή εάν και κατά πόσο συχνότερα οι μαθητές των τριών τάξεων του γυμνασίου με ΕΜΔ και ΔΕΠ-Υ εμπλέκονται σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού σε υψηλότερο βαθμό σε σχέση με τους ομότιμους τους χωρίς ΕΜΔ και ΔΕΠ-Υ. Σύμφωνα με το Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο Ψυχικών Διαταραχών 5ης έκδοσης (DSM-5), οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες αφορούν σε μία κατηγορία δυσκολιών στις σχολικές δεξιότητες και χαρακτηρίζονται ως Μαθησιακές Διαταραχές: Διαταραχή της ανάγνωσης, Διαταραχή των μαθηματικών, Διαταραχή της γραπτής έκφρασης, ΜΔ μη προσδιοριζόμενης αλλιώς και Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή. Στην παρούσα διατριβή χρησιμοποιείται εναλλακτικά ο όρος Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ως συνώνυμος του όρου Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές. Ο όρος μαθησιακές δυσκολί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The primary objective of the current research was to investigate the relationship between school «bullying» , ED (special learning disorders) and ADHD (attention deficit hyperactivity disorder), that is if and to what extent junior high school students diagnosed with ED and ADHD are involved in «bullying» incidents to a higher degree than their peers without an ED and ADHD diagnose. A total of 700 students participated in the research [339 (49.1%) boys and 351 (50.9%) girls], who attended Gymnasiums of the Directorate of Secondary Education of Western Thessaloniki, in which integration classes were operating. At the same time, the research recorded students' opinions on «bullying», the effects that «bullying» had on student victims, whether the students who acted as observers in «bullying» incidents intervened and how they chose to react/intervene in the incident, the reasons why they chose to intervene or not to intervene in a «bullying» incident. Furthermore, the research aimed at ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2026)
DOI
10.12681/eadd/56718
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56718
ND
56718
Εναλλακτικός τίτλος
The relationship between specific learning difficulties and attention deficit hyperactivity disorder with school «bullying»
Συγγραφέας
Βρακάς, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας . Σχολή Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών. Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Γιαννούλη Βασιλική
Αντωνοπούλου Αικατερίνη
Σαρρής Δημήτριος
Καρτασίδου Λευκοθέα
Ψάλτη Αναστασία
Παυλίδης Γεώργιος
Αγαλιώτης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες; Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής παρορμητικότητας και υπερκινητικότητας; Αυτοεκτίμηση / αυτοαντίληψη; Σχολικός εκφοβισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.