Περίληψη
Εισαγωγή: Η σχέση ιατρού-ασθενούς και η ποιοτική κλινική επικοινωνία συνιστούν τις θεμέλιες λίθους για την επιτυχημένη έκβαση μίας θεραπευτικής ή προληπτικής διαδικασίας. Η εκπαίδευση των ιατρών στην ανάπτυξη επικοινωνιακών ικανοτήτων, ώστε να παρέχουν μία ουσιαστική και αποτελεσματική φροντίδα στους ασθενείς, οδηγεί την κλινική έρευνα να εξετάσει διεξοδικά την κλινική επικοινωνία μεταξύ του ιατρού και του ασθενή του και να οριοθετήσει το κατάλληλο επικοινωνιακό μοντέλο. Σκοπός: Σκοπός της έρευνας ήταν να αξιολογηθούν τόσο οι απόψεις των οδοντιάτρων σχετικά με την κλινική επικοινωνία, δίνοντας την προσωπική τους εκτίμηση, όσο και οι απόψεις των ασθενών τους, εκφράζοντας τη γνώμη τους σχετικά με το πως αντιλαμβάνονται την επικοινωνία ιατρού-ασθενή, αλλά και να διερευνηθεί ο βαθμός ικανοποίησης τους από τον θεράποντα οδοντίατρο τους και από τη μεταξύ τους κλινική επικοινωνία. Μέθοδος: Στην παρούσα έρευνα εφαρμόστηκε ποσοτική προσέγγιση και ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το γραπτό ...
Εισαγωγή: Η σχέση ιατρού-ασθενούς και η ποιοτική κλινική επικοινωνία συνιστούν τις θεμέλιες λίθους για την επιτυχημένη έκβαση μίας θεραπευτικής ή προληπτικής διαδικασίας. Η εκπαίδευση των ιατρών στην ανάπτυξη επικοινωνιακών ικανοτήτων, ώστε να παρέχουν μία ουσιαστική και αποτελεσματική φροντίδα στους ασθενείς, οδηγεί την κλινική έρευνα να εξετάσει διεξοδικά την κλινική επικοινωνία μεταξύ του ιατρού και του ασθενή του και να οριοθετήσει το κατάλληλο επικοινωνιακό μοντέλο. Σκοπός: Σκοπός της έρευνας ήταν να αξιολογηθούν τόσο οι απόψεις των οδοντιάτρων σχετικά με την κλινική επικοινωνία, δίνοντας την προσωπική τους εκτίμηση, όσο και οι απόψεις των ασθενών τους, εκφράζοντας τη γνώμη τους σχετικά με το πως αντιλαμβάνονται την επικοινωνία ιατρού-ασθενή, αλλά και να διερευνηθεί ο βαθμός ικανοποίησης τους από τον θεράποντα οδοντίατρο τους και από τη μεταξύ τους κλινική επικοινωνία. Μέθοδος: Στην παρούσα έρευνα εφαρμόστηκε ποσοτική προσέγγιση και ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το γραπτό ερωτηματολόγιο. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν οι 200 ασθενείς που επισκέφτηκαν το Οδοντιατρικό Τμήμα των δημόσιων Νοσοκομείων της Περιφέρειας Θεσσαλίας και δέχτηκαν να συμμετάσχουν. Ως μέθοδος δειγματοληψίας χρησιμοποιήθηκε η απλή τυχαία δειγματοληψία. Αποτελέσματα: Οι ασθενείς εξέφρασαν αναλυτικά τις απόψεις τους σχετικά με την επικοινωνία οδοντίατρου-ασθενή και την εμπειρία της εξέτασής τους. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι αυτοί είναι αρκετά ικανοποιημένοι από την επικοινωνία που έχουν με τον οδοντίατρο του Οδοντιατρικού Τμήματος του Νοσοκομείου και την εξέταση, καθώς και από τη συμπεριφορά τόσο του οδοντίατρου όσο και του προσωπικού. Η κλινική επικοινωνία γιατρών-ασθενών επιδρά στην ικανοποίηση των ασθενών από την εξέταση και από τη συμπεριφορά του γιατρού. Τέλος, τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του φύλου, της ηλικίας και του επίπεδου σπουδών επιδρούν στον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή από την εξέταση και από τη συμπεριφορά του γιατρού. Συμπεράσματα: Τα αποτέλεσμα ανέδειξαν παράγοντες της κλινικής επικοινωνίας που επιδρούν τόσο στην ικανοποίηση των χρηστών των οδοντιατρικών υπηρεσιών όσο και στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η σημαντικότητα της εγκαθίδρυσης μίας καλής επικοινωνιακής σχέσης μεταξύ οδοντιάτρου-ασθενούς είναι καθοριστική, καθώς επιδρά στα αποτελέσματα της οδοντιατρικής θεραπείας και στην επιθυμία του ασθενούς να επανέλθει για να φροντίσει τη στοματική του υγεία. Ως εκ τούτου, η εκπαίδευση και επιμόρφωση των οδοντιάτρων σε ζητήματα επικοινωνίας καθίσταται επιτακτική.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Introduction: The training of doctors to develop communication skills to provide effective care to their patients leads clinical research to thoroughly examine the clinical communication between physician and patient and to delineate the appropriate communication model. Aim: The aim of the survey was to investigate both the views of dentists on clinical communication, giving their personal assessment, and the views of their patients, expressing their opinion on how they perceive doctor-patient communication and also to investigate the degree of satisfaction from their dentist and from the clinical communication between them. Methodology: In the present research the quantitative approach has been applied and as a research tool the written questionnaire. The sample of the research consists of the 200 patients who visited the dental department of the public Hospitals of the Region of Thessaly and accepted to participate in the research. Simple random sampling was used as sampling method. ...
Introduction: The training of doctors to develop communication skills to provide effective care to their patients leads clinical research to thoroughly examine the clinical communication between physician and patient and to delineate the appropriate communication model. Aim: The aim of the survey was to investigate both the views of dentists on clinical communication, giving their personal assessment, and the views of their patients, expressing their opinion on how they perceive doctor-patient communication and also to investigate the degree of satisfaction from their dentist and from the clinical communication between them. Methodology: In the present research the quantitative approach has been applied and as a research tool the written questionnaire. The sample of the research consists of the 200 patients who visited the dental department of the public Hospitals of the Region of Thessaly and accepted to participate in the research. Simple random sampling was used as sampling method. Results: Patients expressed in detail their views on dentist-patient communication and the experience of their examination. According to the results, they are quite satisfied with the communication they have with the dentist of the dental department of the Hospital and the examination as well as with the behavior of both the dentist and the staff. In addition, clinical doctor-patient communication affects patients' satisfaction with the doctor's examination and behavior. Finally, the demographic characteristics of gender, age and level of education affect patient satisfaction during the examination and from the behavior of the doctor. Conclusion: The results highlighted the factors of clinical communication that affect both users of dental services satisfaction and quality of services provided. The importance of establishing a good communication relationship between dentist and patient is crucial, as it affects the outcomes of dental treatment and patient's desire to care of his oral health. Therefore, the training and education of dentists in communication issues becomes imperative.
περισσότερα