Η ταυτότητα της ομάδας ως δυναμικός παράγοντας κατά τη μετάδοση νέου περιεχομένου στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής διδακτικής χρησιμοποιώντας το παράδειγμα της γερμανικής ως ξένης γλώσσας

Περίληψη

Η κατάκτηση ενός νέου γλωσσικού κόσμου διαμορφώνεται μέσα από την αλληλεπίδραση ποικίλων διαπολιτισμικών, κοινωνικογλωσσολογικών, πραγματολογικών και ψυχογλωσσολογικών παραγόντων, οι οποίοι καθιστούν κάθε εκπαιδευτική διαδικασίαένα ανεπανάληπτο, αυτόνομο και πολυεπίπεδο φαινόμενο. Εξαιτίας αυτού ακριβώς του στοιχείου πολυπλοκότητας, στο πλαίσιο κάθε μαθησιακής περίστασης αναδύονται ομοιότητες, διαφορές, αντιθέσεις και αποκλίσεις όσον αφορά τόσο στη μεταδιδόμενη γλωσσική πραγματικότητα, όσο και σε εκείνη των διδασκόντων και των διδασκομέμων, πραγματικότητες που αναμφίβολα παρουσιάζουν στοιχεία διαφοροποίησης και μεταξύ τους. Κάθε γλωσσική πραγματικότητα διαμορφώνεται μέσα από ποικίλα πολιτισμικά και πραγματολογικά στοιχεία, ενώ ακριβώς αυτά τα χαρακτηριστικά της γλώσσας επιδεικνύουν ουσιαστικές διαφορές, όσον αφορά τόσο στις ταυτότητες των μαθητευόμενων όσο και στη πολιτισμική τους διαμόρφωση. Η ίδια η δομή των σύγχρονων κοινωνιών και συνθηκών, οι ισχύουσες κοινωνικές περιστάσεις διαμορ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The conquest of a new linguistic world is shaped by the influence and combination of a variety of intercultural, socio-linguistic, pragmatological and psycholinguistic factors, which render each educational situation an unprecedented, autonomous and multilevel phenomenon. It is precisely because of this element of complexity in each learning environment that similarities, differences, contrasts and divergences emerge, both in the transmitted linguistic reality and the one of teachers’ and pupils’ , which undoubtedly present elements of differentiation between themselves. The very structure of modern societies and conditions, the current social circumstances shape and are shaped by individuals’ diversity, both as individual identities, and as a whole, as interacting entities. On the basis of these considerations, intercultural teaching theories should facilitate access to the new linguistic world, which can be fulfilled when considering both the planning, design and conduct of the lesso ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Unterschiedliche Faktoren und Lernvoraussetzungen sowie Einflussdimensionen und Entwicklungsmöglichkeiten prägen und steuern dasErwerben einer neuen Sprachwelt, wobei sich die Einzigartigkeit des Prozessesjeder Lernsituation als einmalig und unwiederholbar deuten lässt. Spracheselbst wird als eine neu zu erobernde Welt betrachtet, die mehrmals abweichend,verwirrend oder sogar gegensätzlich im Vergleich zu der eigenen wirkt. Aufgrundder Komplexität des Unterrichtsgeschehens in einer jeglichen Lernsituation ergeben sich Gemeinsamkeiten, Differenzen,Gegensätze und Abweichungen, die sich sowohl in Bezug auf die zu vermittelndeSprachrealität als auch auf die Realität der Lehrenden und die der Lernendenverstehen lassen; Realitäten, die in allen erwähnten Fällen unausweichlichwesentliche Differenzierungsmerkmale aufweisen. Jede Sprache wird durch unterschiedliche kulturelle undpragmatische Merkmale geprägt, während genau diese sprachlichen Merkmalewesentliche Unterschiede vorweisen, was die I ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2026)
DOI
10.12681/eadd/56473
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56473
ND
56473
Εναλλακτικός τίτλος
The group identity as a dynamic aspect when conveying new content within the framework of intercultural didactics using the example of German as a foreign language
Die gruppenidentität als dynamischer aspekt bei der vermittlung neuer inhalte im rahmen der interkulturellen didaktik am beispiel von DaF
Συγγραφέας
Μουτάφη, Σοφία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Βηδενμάιερ Δάφνη
Χρύσου Μάριος
Αλεξανδρή Χριστίνα
Τσόκογλου Αγγελική
Μπαλάση Ευδοκία
Καρβέλα Ιωάννα
Κολιοπούλου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνιογλωσσολογία; Ψυχογλωσσολογία; Διαπολιτιστική διδακτική; Πραγματολογία; Διαφοροποιημένη μάθηση; Ετερογένεια; Ταυτότητα της ομάδας; Δυναμική της ομάδας; Πολυπολιτισμικότητα; Διδακτική ξένων γλώσσων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Γερμανικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.