Συμπεριφορά καταναλωτή και συμπεριφορά ψηφοφόρου: η επίδραση της «επωνυμίας» (brand) του πολιτικού ηγέτη στην ελληνική τοπική αυτοδιοίκηση

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να πραγματευτεί τη συνδυαστική εφαρμογή των εργαλείων του Μάρκετινγκ και του Πολιτικού Μάρκετινγκ προκειμένου να κατανοήσει τη συμπεριφορά των ψηφοφόρων στο πλαίσιο των εκλογικών αναμετρήσεων στην Ελληνική τοπική αυτοδιοίκηση. Ειδικότερα, θα γίνει προσπάθεια να αναλυθεί η δυναμική της συμπεριφοράς και της διαδικασίας λήψης αποφάσεων των ψηφοφόρων, εστιάζοντας στις αρχές της καταναλωτικής συμπεριφοράς, οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν στην ανάλυση των σχέσεων πολιτικού/ής ηγέτη/ιδας -εν προκειμένω Δήμαρχου- και ψηφοφόρου. Παράλληλα, ειδική εστίαση θα υπάρξει και στον τρόπο με τον οποίο μπορεί να επηρεάσει την συμπεριφορά των ψηφοφόρων και την σχέση τους με το/τη Δήμαρχο, η «επωνυμία» (brand) του/της Δήμαρχου. Συγκεντρώθηκαν 424 πλήρως συμπληρωμένα ερωτηματολόγια επιτυγχάνοντας ένα πολύ υψηλό ποσοστό απάντησης άνω του 42%. Στη συνέχεια, τα πρωτογενή ερευνητικά δεδομένα υποβλήθηκαν σε σειρά σύνθετων προηγμένων στατιστικών αναλύσεων, όπως η σύγκριση μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the thesis is to deal with the combined application of Marketing and Political Marketing tools in order to understand the behavior of the voters in the elections for the Greek local government. In particular, an attempt will be made to analyze the dynamics of voters' behavior and decision-making process, focusing on the principles of consumer behavior, which can be applied to the analysis of the relationship between a political leader - in this case the Mayor - and a voter. At the same time, there will be a special focus on the way in which the "brand" of the Mayor can influence the behavior of the voters and their relationship with him/her.424 fully completed questionnaires were collected achieving a very high response rate of over 42%. Subsequently, the primary research data were subjected to a series of complex advanced statistical analyses, such as Independent Samples t-Test, One-Way Analysis of Variance - ANOVA and Multiple Linear Regression Analysis. Indeed, among othe ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2026)
DOI
10.12681/eadd/56415
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56415
ND
56415
Εναλλακτικός τίτλος
Consumer behavior and voting behavior: the effect of the political leader's "brand" in the Greek local government
Συγγραφέας
Νάκας, Αριστείδης (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Σιώμκος Γεώργιος
Ιωαννίδης Αντώνιος
Σκλιάς Παντελής
Καρδαράς Δημήτριος
Σαραντόπουλος Παναγιώτης
Σταυριανέα Αικατερίνη
Καπερώνης Σταύρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Μάρκετινγκ
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΠολιτικές Επιστήμες ➨ Πολιτική επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Συμπεριφορά καταναλωτή; Συμπεριφορά ψηφοφόρου; Επωνυμία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.