Ο ρυθμός ανάπτυξης επιμέρους προφορικών γλωσσικών δεξιοτήτων παιδιών πρώτης σχολικής ηλικίας με δυσκολίες μάθησης του γραπτού λόγου και η σχέση του με τη διαμόρφωση του μαθησιακού τους προφίλ: μια διαχρονική μελέτη

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας διαχρονικής έρευνας ήταν να εξετάσει τη σχέση του ρυθμού ανάπτυξης επιμέρους προφορικών γλωσσικών δεξιοτήτων με την εμφάνιση δυσκολιών μάθησης του γραπτού λόγου από την πρώτη έως και την τρίτη τάξη του δημοτικού και να διερευνήσει εάν ο ρυθμός ανάπτυξης των προφορικών γλωσσικών δεξιοτήτων συνδέεται με την επίλυση ή μη των συγκεκριμένων δυσκολιών. Ειδικότερα, 240 παιδιά που φοιτούσαν σε δημόσια δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης της πόλης του Ηρακλείου αξιολογήθηκαν ως προς τα επίπεδα ανάπτυξης της φωνολογικής επίγνωσης, της μορφολογικής επίγνωσης, του λεξιλογίου και της ταχείας κατονομασίας οπτικών ερεθισμάτων στην πρώτη, τη δευτέρα και την τρίτη τάξη του δημοτικού. Επίσης, μέσω της χρήσης σταθμισμένων κλιμάκων μέτρησης αξιολογήθηκαν και στις τρεις τάξεις οι αναγνωστικές τους δεξιότητες (αναγνωστική ακρίβεια λέξεων, αναγνωστική ακρίβεια ψευδολέξεων, αναγνωστική ευχέρεια κειμένου και αναγνωστική κατανόηση), καθώς και οι ορθογραφικές τους δεξιότητες στη δευτέρα κα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the present longitudinal study was to examine the oral language growth differences between children with literacy difficulties and children without literacy difficulties, during the first three elementary grades. Furthermore, we examined whether oral language growth was associated with a resolving tendency of early literacy difficulties. The participants of the present study were 240 children from public mainstream primary schools in Heraklion, who were initially recruited at the beginning of the first grade and were followed up until the end of the third grade. Measures of phonological awareness, morphological awareness, vocabulary, and rapid automatized naming were administered in all three grades for the assessment of oral language growth. We also administered standardized tests to assess children’s reading skills (i.e., word reading accuracy, pseudoword reading accuracy, text reading fluency, and reading comprehension) in all three grades and their spelling skills in ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2026)
DOI
10.12681/eadd/56369
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56369
ND
56369
Εναλλακτικός τίτλος
The oral language growth of children with literacy difficulties in early elementary grades and its association with the development of their learning profile: a longitudinal study
Συγγραφέας
Καργιωτίδης, Απόστολος (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μανωλίτσης Γεώργιος
Τάφα Ευφημία
Μουζάκη Αγγελική
Γρηγοράκης Ιωάννης
Αϊδίνης Αθανάσιος
Παντελιάδου Σουζάνα
Αντωνίου Φωτεινή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Δυσκολίες μάθησης του γραπτού λόγου; Ρυθμός ανάπτυξης; Φωνολογική επίγνωση; Μορφολογική επίγνωση; Ταχεία κατονομασία οπτικών ερεθισμάτων; Λεξιλόγιο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.