Ανάπτυξη της ανθεκτικότητας μαθητριών και μαθητών, ηλικίας 12 έως 16 ετών, από οικογένειες γηγενών και μεταναστών

Περίληψη

Ενώ υπάρχει ένας αυξανόμενος όγκος ερευνών που εξετάζει την ανθεκτικότητα σε παιδιά και εφήβους, παραμένει ασαφές πώς η ανθεκτικότητα των νέων μεταβάλλεται με την πάροδο του χρόνου και ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την δυναμική πορεία ανάπτυξής της. Αντιλαμβανόμαστε την ανθεκτικότητα ως μια μεταβαλλόμενη, αλληλεπιδραστική διαδικασία, η οποία επηρεάζει ολιστικά την ανάπτυξη των παιδιών και εφήβων μέχρι και την ενηλικίωση τους. Στα πλαίσια της σύγχρονης πολυπολιτισμικής πραγματικότητας, είναι ιδιαίτερα σημαντική η κατανόηση της ανάπτυξης της ανθεκτικότητας σε παιδιά και έφηβους με μεταναστευτικό υπόβαθρο. Εκμεταλλευόμενη την σπάνια ευκαιρία μελέτης της ανθεκτικότητας και κατά τη διάρκεια μιας περιόδου συλλογικής κρίσης, όπως η πανδημία Covid-19, η παρούσα διδακτορική διατριβή έχει ως στόχο να προσδιορίσει τις κοινωνικές και ατομικές διαδικασίες, οι οποίες επηρεάζουν την ανάπτυξη της ανθεκτικότητας για μαθητές και μαθήτριες με μεταναστευτικό υπόβαθρο και γηγενείς, στο σχολικό πλαίσιο. Διερε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

While there is a growing body of research examining resilience in children and adolescents, it remains unclear how resilience in young people changes over time and what factors influence its dynamic developmental trajectory. Furthermore, there is a notable gap in understanding resilience among children and adolescents of migrant backgrounds, a critical subject within today’s multicultural landscape. This study offers a comprehensive understanding of resilience as a continually evolving and interactive process, profoundly shaping the holistic development of both native and migrant youth into adulthood. Leveraging the unique backdrop of the Covid-19 pandemic and the rare opportunity to examine resilience during a period of collective crisis, this dissertation identifies the social and individual processes that influence the development of resilience in students of both immigrant and native backgrounds within school settings. It further probes how resilience and its associated protective ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2024)
DOI
10.12681/eadd/56338
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56338
ND
56338
Εναλλακτικός τίτλος
Development of resilience in 12 to 16 year old students with native and immigrant backgrounds
Συγγραφέας
Χουβάτη, Ράια (Πατρώνυμο: Αναστάσιος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Γκόβαρης Χρήστος
Κολοκυθά Μαγδαληνή
Φιλιππάτου Αμάντα
Κάσσης Βασίλειος
Κουρκούτας Ηλίας
Μάγος Κωνσταντίνος
Φραγκούλης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία, γενικά
Λέξεις-κλειδιά
Ανθεκτικότητα; Πανδημία COVID-19; Διαχρονική έρευνα; Μικτή μεθοδολογία; Σχολικό πλαίσιο; Γηγενείς και μετανάστες μαθητές/τριες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.