Γονεϊκή εμπλοκή στη σχολική εργασία των παιδιών στο σπίτι: κίνητρα, θυμικές διεργασίες και σχολική επίδοση

Περίληψη

Η γονεϊκή εμπλοκή στην κατ’ οίκον σχολική εργασία των παιδιών συνιστά ένα πλούσιο πεδίο έρευνας, με την προσοχή να στρέφεται στα ποιοτικά χαρακτηριστικά, τους προγνωστικούς παράγοντες και τις συνέπειές της για τα παιδιά. Η παρούσα διδακτορική διατριβή ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ερευνητικές τάσεις, διερευνώντας (α) παράγοντες που μπορεί να προβλέπουν διαφορετικές μορφές εμπλοκής των γονέων στη σχολική εργασία των παιδιών στο σπίτι και (β) συνέπειες στα κίνητρα, τα συναισθήματα και τη σχολική επίδοση των παιδιών. Εξετάστηκαν, πρώτον, οι στόχοι επίτευξης και οι πεποιθήσεις των γονέων για την ακαδημαϊκή αποτελεσματικότητα του παιδιού τους, οι πεποιθήσεις αυτο-αποτελεσματικότητας για τη συμβολή τους στη σχολική του επίτευξη και τα συναισθήματα τους κατά την ενασχόληση με τη σχολική εργασία ως προγνωστικοί παράγοντες της παροχής αυτονομίας, της άσκησης ελέγχου και της παρεμβολής των γονέων στη σχολική εργασία. Δεύτερον, εξετάστηκαν τα αποτελέσματα των τριών μορφών εμπλοκής στους στόχους ε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Parental involvement in children’s homework is a prolific research field, and attention is turned to its qualitative characteristics and to the investigation of both predictors and consequences for children. The present research thesis responds to the current research tendencies examining (a) factors that may predict different types of parental involvement in children's homework and (b) consequences for children's motivation, affect and school performance. In specific, first, parent achievement goals for their child, parent beliefs for their child’s efficacy, parent self-efficacy beliefs for their contribution in their child’s achievement and parent homework-related affect, were examined as predictors of parent autonomy support, control and interference in children’s homework. Second, the potential effects of the three distinct forms of parental involvement on children's achievement goals, self-efficacy beliefs, homework-related affect, and school performance were examined. All variabl ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2026)
DOI
10.12681/eadd/55951
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55951
ND
55951
Εναλλακτικός τίτλος
Parental involvement in children’s homework: motivational beliefs, affective processes and school achievement
Συγγραφέας
Φαλάγγα, Κωνσταντίνα (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας. Τομέας Εξελικτικής και Σχολικής Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Γωνίδα Σοφία- Ελευθερία
Μεταλλίδου Παναγιώτα
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Μακρής Νικόλαος
Μιχαλοπούλου Λητώ-Ελένη
Πλατσίδου Μαρία
Τάνταρος Σπυρίδων
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Αναπτυξιακή ψυχολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Γονεϊκή εμπλοκή στη σχολική εργασία; Κίνητρα; Συναισθήματα; Σχολική επίδοση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.