Wasted Billboards: τα αντι-μνημεία του αύριο

Περίληψη

Αν και σήμερα η διαφήμιση ταξιδεύει με γοργούς ρυθμούς μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας και του διαδικτύου, η σύγχρονη ελληνική μητρόπολη εξακολουθεί να κατακλύζεται από τα απομεινάρια των μεγαλοπρεπών αναλογικών διαφημιστικών πινακίδων που εμφανίστηκαν τις τελευταίες δεκαετίες στο οδικό δίκτυο εντός και εκτός του αστικού ιστού. Στην παρούσα έρευνα εξετάζονται επτά περιπτώσεις αυτών των εναπομεινασών κατασκευών που υλοποιήθηκαν στην Αττική από τη δεκαετία του 1980 με σκοπό την υποστήριξη διαφημιστικών μηνυμάτων. Ο όρος μνημείο υπογραμμίζει την επικράτηση της μνήμης ως κυρίαρχου σημείου αναφοράς για την ανάδειξη αξιόλογων ανθρώπινων δημιουργημάτων. Η παραμονή των ανενεργών διαφημιστικών πινακίδων, ενεργοποιεί στη μνήμη τη συνθήκη της καταναλωτικής λήθης (Smithson) και τα αποτελέσματα αυτής μετά την έναρξη της Διεθνούς Χρηματοπιστωτικής Κρίσης. Η λανθάνουσα επιλογή του κρατικού μηχανισμού να αδιαφορεί για την ύπαρξή τους, λαμβάνεται σαν μια αθέλητη ανάδειξη της αντιμνημειακότητάς τους. Όταν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Although today advertising travels rapidly through digital technology and the internet, the modern Greek metropolis is still overwhelmed by the remnants of the grandiose analog billboards that appeared in recent decades along the road network inside and outside the urban fabric. In the present research, seven cases of these remaining structures built in Attica since the 1980s with the purpose of supporting promotional messages are examined. The term monument underlines the prevalence of memory as a dominant point of reference for highlighting remarkable human creations. The remaining inactive billboards, activates in memory the condition of consumer oblivion (Smithson) and its effects after the start of the International Financial Crisis. The latent choice of the state apparatus to be indifferent to their existence is taken as an involuntary highlighting of their anti-monumentality. When compared with visual arts conditions an interesting phenomenon is observed. The refutation of balan ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2025)
DOI
10.12681/eadd/55529
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55529
ND
55529
Εναλλακτικός τίτλος
Wasted billboards : tomorrow's anti-monuments
Συγγραφέας
Μπότσαρη, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών Τεχνών
Εξεταστική επιτροπή
Καζάζης Γεώργιος
Ιωαννίδης Κωνσταντίνος
Διάλλα Αντωνία
Σκαλτσάς Ιωάννης
Ξαγοράρης Ζαφείριος
Αρβανίτης Νικόλαος
Ζαφειρόπουλος Θεόδωρος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Εικαστικές τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Αντι-μνημείο; Τέχνη στο δημόσιο χώρο; Τέχνη κοινοτικής βάσης; Μη-τόποι; Περιπλάνηση; Εκτροπή; Αντι-κουλτούρα; Κατανάλωση; Διαφήμιση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.