Οικοδόμηση χωρικής σκέψης στο νηπιαγωγείο με τη χρήση χαρτών μεγάλης κλίμακας και πολύ μεγάλων χαρτών: διαμόρφωση του γεωγραφικού υλικού και αποτίμηση αποτελεσμάτων

Περίληψη

Οι χωρικές ικανότητες έχουν σημαντικό ρόλο στην ζωή των ανθρώπων και είναι απαραίτητες προκειμένου το άτομο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της καθημερινότητας του (Newcombe et al, 2010). Εμπλέκονται σε πλήθος δραστηριοτήτων και πολύ συχνά υποστηρίζουν και ενισχύουν το άτομο να ανταποκριθεί σε σχετικές υποχρεώσεις. Παρόλα αυτά αποτελούν ένα νέο και αρκετά παραμελημένο μαθησιακό αντικείμενο ιδιαίτερα για την εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο. Στην παρούσα διδακτορική διατριβή σχεδιάστηκε μια διδακτική παρέμβαση που απευθύνεται στους μαθητές του νηπιαγωγείου με στόχο την οικοδόμηση της χωρικής τους σκέψης. Η διδακτική αυτή παρέμβαση στηρίχθηκε στην χρήση δύο χαρτών μεγάλης κλίμακας και μεγάλων διαστάσεων (μεγάλης κλίμακας μεγάλοι χάρτες), ένα χάρτη της πόλης της Μυτιλήνης με κλίμακα 1:1000 και διαστάσεις 3 Χ 4 μέτρα και ένα χάρτη της νήσου Λέσβου με κλίμακα 1:20.000 και διαστάσεις 3,80 Χ 2,80 μέτρα. Οι χάρτες δημιουργήθηκαν στα πλαίσια της διατριβής ειδικά για το σκοπό αυτό και σχεδιάστηκαν ώστ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Spatial abilities play a vital role in people's lives because they contribute to meeting the demands of daily life. They are present in a multitude of activities and very often support and strengthen the person in fulfilling their obligations. Nevertheless, they are a new and rather neglected learning subject, especially for kindergarten education. In this doctoral thesis, a didactic intervention aimed at kindergarten pupils was designed with the aim of building their spatial thinking. This teaching intervention was based on the use of two large-scale large maps, a map of the city of Mytilini with a scale of 1:1000 and dimensions of 3 X 4 meters and a map of the island of Lesbos with a scale of 1:20,000 and dimensions of 3.80 X 2.80 meters. The maps were created as part of the thesis specifically for this purpose and were designed to be aesthetically appealing and cartographically accurate. The teaching intervention was implemented in kindergartens of Mytilini and the participants were ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 2/2026)
DOI
10.12681/eadd/55406
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55406
ND
55406
Εναλλακτικός τίτλος
Constructing spatial thinking in kindergarten with the use of large-scale maps and giant maps: configuring geographic material and evaluating results
Συγγραφέας
Ζήση, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Γεωγραφίας
Εξεταστική επιτροπή
Κλωνάρη Αικατερίνη
Σουλακέλλης Νικόλαος
Λαμπρινός Νικόλαος
Βαΐτης Μιχαήλ
Καβρουδάκης Δημήτριος
Γαλάνη Λία
Ρόκκα Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Χωρική σκέψη; Μεγάλης κλίμακας μεγάλοι χάρτες; Νηπιαγωγείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.