Γλωσσική εκπαίδευση και εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας από πρόσφυγες μαθητές σε δημοτικά σχολεία της Ελλάδας: παιδαγωγικά ζητήματα και διδακτικές προτάσεις

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια, στην Ελλάδα, όπως και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, δίνεται έμφαση στην εφαρμογή προγραμμάτων που αφορούν ευπαθείς ομάδες, όπως πληθυσμούς μεταναστευτικούς και προσφυγικούς, προγραμμάτων που έχουν ως στόχο την εκπαίδευση τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων. Κατά τον σχεδιασμό και την εφαρμογή των προγραμμάτων αυτών στη χώρα μας συνυπολογίζεται το γεγονός ότι οι μεταναστευτικοί πληθυσμοί εκλαμβάνονται αρχικά ως προσωρινοί, λόγω της θέσης της Ελλάδας ως βασικού άξονα για το πέρασμα και τη διάχυση των προσφύγων προς την Ευρώπη. Όσον αφορά τη γλωσσική εκπαίδευση, αυτό σημαίνει ότι η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας δεν είναι η κύρια εκπαιδευτική ανάγκη, ενώ, αντίθετα, η εκμάθηση μιας παγκοσμίως αποδεκτής γλώσσας, όπως είναι η αγγλική, θεωρείται σημαντικότερη. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφερθεί ότι η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας συνιστά εφόδιο για τη διαδικασία ένταξης των προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς και για τη συμπερίληψη στο κοινωνικό σύνολο. Το γεγον ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In recent years, in Greece, as in most European countries, great emphasis has been placed on the implementation of programmes for vulnerable groups, such as immigrant and refugee populations, programmes which aim to educate both children and adults. During the planning and the implementation of these programmes in our country it is taken into account the fact that immigrant populations are taken initially as temporary, due to the fact that Greece is the main axis for the passage and diffusion of refugees to Europe. As far as language education is concerned, this means that learning the Greek language is not their main educational need, while, on the contrary, learning a universally accepted language, such as English, it is considered more important. At this point, it should be mentioned that learning English is an asset for the process of refugees' integration into the educational system, as well as for their inclusion in society. The fact that many of the immigrants/refugees often hav ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2025)
DOI
10.12681/eadd/55285
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55285
ND
55285
Εναλλακτικός τίτλος
Language education and english language learning by refugee students in primary schools in Greece: pedagogical issues and teaching suggestions
Συγγραφέας
Θεολογίτου, Χριστιάννα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Μαγουλά Ευγενία
Καραβά Ευδοκία
Μπαμπάλης Θωμάς
Ανδρέου Γεωργία
Μητσικοπούλου Βασιλική
Ανδρούσου Αλεξάνδρα
Ιακώβου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας; Πρόσφυγες μαθητές; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Ευρωπαϊκή πολιτική για την πολυγλωσσία; Συμπερίληψη αλλόγλωσσων μαθητών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.