Η αξιοποίηση των drones στην εκπαίδευση στο πλαίσιο της κινητής μάθησης και STEM εκπαίδευσης

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της αξιοποίησης των drones στη διδακτική πράξη με έμφαση στην εκπαίδευση STEM, ως προς την ευχρηστία τους, την αντίληψη της αυτό-αποτελεσματικότητας, της χωρικής παρουσίας καθώς και των συμπτωμάτων δυσφορίας κατά τη διάρκεια της χρήσης τους. Το δείγμα αποτέλεσαν 176 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι ενεπλάκησαν στο σενάριο εφόσον πρώτα επιμορφώθηκαν στις τεχνολογικές και εκπαιδευτικές δυνατότητες των drones. To σενάριο διαμορφώθηκε βασιζόμενο στην Προσέγγιση Μηχανικού Σχεδιασμού (Engineering Design Process) που περιλάμβανε την επίλυση ενός προβλήματος της καθημερινότητας. Για τον λόγο αυτό χρησιμοποιήθηκαν, δύο προ-συναρμολογημένα τετρακόπτερα drones, το εκπαιδευτικό DJI Tello drone καθώς και το DJI First-Person view drone (Avata FPV). Το σενάριο αρχικά απαιτούσε από τους εκπαιδευτικούς να πραγματοποιήσουν πτήση με το Avata FPV drone και να φορούν στο κεφάλι τους γυαλιά αναμετάδοσης καταγραφόμενου περιε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this study is the examination on the use of drones and mobile learning applications from in service teachers, that relies on a STEM-based scenario. Furthermore, usability, self-efficacy, spatial presence as well as simulator sickness of drones for teaching and learning were examined. The sample consisted of 176 in-service primary and secondary education teachers that prior to participating in the study, attended an educational seminar regarding the drone’s technological and educational use cases. The STEM-based scenario was developed based on Engineering Design Process and included solving a real-world problem. Two pre-assembled quadcopter drones were used in the study, namely DJI Tello educational drone as well as DJI Avata First-Person view drone kit. The STEM-based scenario required that the teachers fly the later drone using its dedicated joystick and head mounted displays in order to collect data and find the optimal route. Then, the teachers had to use a tablet and the ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2024)
DOI
10.12681/eadd/55236
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55236
ND
55236
Εναλλακτικός τίτλος
The use of drones in education in the context of mobile learning and STEM education
Συγγραφέας
Σιβένας, Τρύφων (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Κουτρομάνος Γεώργιος
Βουδούρη Αγγελική
Γαλάνη Αποστολία
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Φωκίδης Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Ρομποτική
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Μηχανική και συστήματα επικοινωνιών, Τηλεπικοινωνίες
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Drones; Διδασκαλία; Εναέρια ρομποτική; Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης; Εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης; Εφαρμογές κινητής μάθησης; STEM
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.