Εκφάνσεις της ελληνικής ταυτότητας στην αναπαράσταση της ιστορίας: Εθνικό Θέατρο 1932-1967

Περίληψη

Θέμα της μελέτης αποτελούν οι σκηνικές εκφάνσεις της εθνικής ταυτότητας, μέσα από τη θεατρική απόδοση της Ιστορίας, όπως πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Θέατρο, την περίοδο 1932-1967. Το σώμα της έρευνας αποτελείται από τις παραγωγές δώδεκα θεατρικών έργων, τα οποία λόγω της ιστορικής θεματολογίας τους συμβάλουν την εθνική αυτογνωσία. (Βασίλης Ρώτας, Να ζει το Μεσολόγγι, Αλέκος Λιδωρίκης, Λόρδος Βύρων, Αριστομένης Προβελέγγιος, Ο Ρήγας, Σπύρος Μελάς, Παπαφλέσσας, Ρήγας Βελεστινλής, Ηλίας Βενέζης, Μπλοκ C, Νίκος Καζαντζάκης, Καποδίστριας, Δημήτρης Μπόγρης, Χαραυγή, Σκοτεινιά στον Έπαχτο, Διονύσης Ρώμας, Τρεις κόσμοι – μια ζωή, Γιώργος Θεοτοκάς, Συναπάντημα στην Πεντέλη, Παντελής Πρεβελάκης, Το ηφαίστειο). Το κύριο μέρος της εργασίας χωρίζεται σε τρεις ενότητες, οι οποίες καθορίζονται από την περιοδολόγηση του σώματος της έρευνας: Η τελευταία μεσοπολεμική δεκαετία – Τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια – Μετεμφυλιακή περίοδος. Η αναλυτική προσέγγιση των παραστάσεων εστιάζει στο ιστορικό δραματουργικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The topic of study is the stage manifestations of the national identity, through the theatrical performance of History which took place at the National Theatre of Greece, in the period 1932-1967. The body of the research comprises the productions of twelve plays, which contribute to national self-awareness, due to their historical topics. (Vassilis Rotas, Na zei to Mesolonghi [Long Live the Messolonghi], Alekos Lidorikis, Lord Byron, Aristomenes Proveleggios, Rigas, Spyros Melas, Papaflessas, Rigas Velestinlis, Ilias Venezis, Blok C, Nikos Kazantzakis, Kapodistrias, Dimitris Bogris, Haravgi [Daybreak], Skotinia ston Epachto [Darkness in Epachtos], Dionysis Romas, Treis kosmoi – mia zoe [Three worlds – a life], Giorgos Theotokas, Synapandima stin Penteli [Meeting in Penteli], Pantelis Prevelakis, To ifaisteio [The volcano]). The main part of the study is divided into three sections, which are determined by the periodization of the body of research: The last interwar decade – The first p ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2025)
DOI
10.12681/eadd/55235
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55235
ND
55235
Εναλλακτικός τίτλος
Aspects of Greek identity in the performance of history: National Theatre of Greece, 1932-1967
Συγγραφέας
Δεληπέτρου, Ευδοκία (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Μαυρομούστακος Πλάτων
Στιβανάκη Ευανθία
Ιωαννίδης Γρηγόρης
Γεωργακάκη Κωστάντζα
Καρακατσούλη Άννα
Βαρζελιώτη Γωγώ
Μιχαλόπουλος Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Θέατρο
Λέξεις-κλειδιά
Εθνικό Θέατρο; 1932-1967; Ελληνική εθνική ταυτότητα; Πολιτισμική μνήμη; Ιστορική μνήμη; Νεοελληνική δραματουργία; Ιστορικό δράμα; Ανάλυση παράστασης; Ιστορία θεάτρου (νεοελληνικού); Παραστασιολογία; Δραματολογία; Δραματουργία και ιστορία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.