Στρατηγικές επικοινωνίας μάρκετινγκ και αποκρίσεις καταναλωτών στην κοινωνική εταιρική ανευθυνότητα: ο ρόλος της αυστηρής και χαλαρής κουλτούρας

Περίληψη

Αυτή η διατριβή υποστηρίζει ότι οι καταναλωτές διαφέρουν ως προς την απόκριση τους σε περιστατικά Εταιρικής Κοινωνικής Ανευθυνότητας (ΕΚΑ) συναρτήσει της αυστηρότητας – χαλαρότητας της κουλτούρας. Η αυστηρότητα – χαλαρότητα της κουλτούρας αναφέρεται στη διακύμανση της ισχύος του κανόνα και της ανοχής για απόκλιση από τον κανόνα μεταξύ των κουλτούρων. Συγκεκριμένα, σε περίπτωση περιστατικού ΕΚΑ, οι καταναλωτές με πιο αυστηρή κουλτούρα αντιλαμβάνονται την εταιρεία ως λιγότερο ηθική, προκαλώντας αυξημένα αρνητικά ηθικά συναισθήματα. Κατά συνέπεια, αυτό οδηγεί σε λιγότερο ευνοϊκές αντιδράσεις των καταναλωτών προς την εταιρεία. Μέσω μίας σειράς από πέντε μελέτες, αυτή η διατριβή παρέχει συγκλίνουσες αποδείξεις για το φαινόμενο της αυστηρότητας – χαλαρότητας και τον υποκείμενο μηχανισμό μέσω της αντιληπτής ηθικής. Επιπροσθέτως, προσδιορίζει τις στρατηγικές επικοινωνίας μάρκετινγκ ως θεωρητικά και εμπειρικά σημαντικούς ρυθμιστές. Ειδικότερα, το φαινόμενο της αυστηρότητας – χαλαρότητας εμφανίζ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis argues that consumers vary in their response to incidents of Corporate Social Irresponsibility (CSI) as a function of cultural tightness-looseness (TL). TL refers to the variation of norm strength and tolerance for norm deviation across cultures. Specifically, in the event of a CSI incident, consumers with tighter cultures perceive the company as less moral, triggering heightened negative moral emotions. Consequently, this leads to less favorable consumer reactions toward the company. Through a series of five studies, this thesis provides converging evidence for the TL effect and underlying mechanism via perceived morality. Furthermore, this research identifies marketing communication strategies as theoretically and empirically important moderators. In particular, the TL effect occurs when the company is either non-anthropomorphized or lacks warmth, inducing less perceived morality among consumers with tighter cultures. However, the TL effect is attenuated when the company ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2025)
DOI
10.12681/eadd/55200
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55200
ND
55200
Εναλλακτικός τίτλος
Marketing communication strategies and consumer response to corporate social irresponsibility: the role of tight and loose cultures
Συγγραφέας
Παπαδημητρίου, Ευαγγελία (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Σκαρμέας Διονύσιος
Αργουσλίδης Παρασκευάς
Λεωνίδου Κωνσταντίνος
Κοκκινάκη Φλώρα
Σιώμκος Γεώργιος
Τσόγκας Μάρκος-Μάριος
Μπάλτας Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Μάρκετινγκ
Λέξεις-κλειδιά
Εταιρική κοινωνική ανευθυνότητα; Αυστηρότητα-χαλαρότητα; Αντιληπτή ηθική; Ηθικά συναισθήματα; Ανθρωπομορφισμός; Ζεστασιά-ικανότητα; Στρατηγικές απόκρισης κρίσεων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.