Η συμπεριφορά αναζήτησης κύρους υπό το πρίσμα της εξελικτικής ψυχολογίας

Περίληψη

Η αγορά αγαθών πολυτελείας γνώρισε σταθερή ανάπτυξη κατά τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, λόγω της κλιμακούμενης παγκόσμιας ζήτησης για προϊόντα και μάρκες πολυτελείας. Ακόμη και εν μέσω συνεχιζόμενων οικονομικών προκλήσεων έχει επιδείξει ανθεκτικότητα, συνεχίζοντας να ευδοκιμεί. Από κάτι που περιοριζόταν μόνο στους εύπορους, ο κλάδος των πολυτελείας προϊόντων πολυτελείας έχει εξελιχθεί σε μια ακμάζουσα βιομηχανία. Παρ' όλα αυτά, εξακολουθεί να υπάρχει έλλειψη σαφήνειας σχετικά με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο προώθησης των πολυτελών αγαθών. Ως εκ τούτου, ο σκοπός αυτής της διατριβής είναι να αποκαλύψει τα κίνητρα πίσω από την κατανάλωση πολυτελείας με γνώμονα την κατάσταση και την περίπλοκη δυναμική μεταξύ των βασικών της στοιχείων. Αυτή η έρευνα περιλαμβάνει τη χρήση δύο διαδικτυακών ερευνών μεγάλης κλίμακας για την εμπειρική δοκιμή των υποθέσεων μας. Σκοπός της πρώτης μελέτης είναι να διερευνήσει τον αντίκτυπο των διαφορετικών μορφών κατανάλωσης και του υλισμού στην υποκειμενική ευημε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The luxury market has witnessed consistent growth over the past three decades, driven by the escalating global demand for luxury products and brands. Even amidst ongoing economic challenges it has displayed resilience, continuing to thrive. Once restricted to only the affluent, the luxury sector has evolved into a flourishing industry. Nevertheless, there is still a lack of clarity on the most effective way to market luxury goods. Hence, the purpose of this thesis is to uncover the underlying motivations behind status-driven luxury consumption and the intricate dynamics among its primary constructs. This research involves the utilization of two large-scale online surveys to empirically test our hypotheses. The purpose of the first study is to investigate the impact of different forms of consumption (status consumption, bandwagon, and snob luxury consumption) and materialism on subjective well-being. Findings from the first large-scale survey suggest that individuals motivated by a stro ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55199
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55199
ND
55199
Εναλλακτικός τίτλος
Status-seeking behavior via an evolutionary framework
Συγγραφέας
Ταμιωλάκης, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Μπάλτας Γεώργιος
Αργουσλίδης Παρασκευάς
Σκαρμέας Διονύσιος
Κοκκινάκη Φλώρα
Σταθακόπουλος Βλάσιος
Σαριδάκης Χαράλαμπος
Ανδρονικίδης Ανδρέας
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Μάρκετινγκ
Λέξεις-κλειδιά
Κατανάλωση κύρους; Κατανάλωση πολυτελείας; Υποκειμενική ευημερία; Υλισμός; Κίνητρο κύρους; Επιδεικτική κατανάλωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.