Η διαμόρφωση των επιστημικών συναισθημάτων: συμβολή γνωστικών, μεταγνωστικών και θυμικών παραγόντων

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή φιλοδοξεί να ενισχύσει τη διεθνή βιβλιογραφία για το ρόλο και τη λειτουργία των επιστημικών συναισθημάτων στη γνωστική επεξεργασία σε έργα λήψης απόφασης. Συγκριμένα, στόχος είναι η διερεύνηση της συμβολής των γνωστικών, μεταγνωστικών και θυμικών παραγόντων στη διαμόρφωση των επιστημικών συναισθημάτων. Τα επιστημικά συναισθήματα προκύπτουν από τη γνωστική επεξεργασία των πληροφοριών ενός έργου και έχουν ως αντικείμενό τους τη γνώση και τις διεργασίες της. Παρότι θεωρούνται πολύ σημαντικά συναισθήματα γιατί εξυπηρετούν εξελικτικούς σκοπούς απόκτησης γνώσεων για τον εαυτό και τον κόσμο και έχουν μελετηθεί κατά καιρούς μέσα από μια φιλοσοφική παράδοση, οι συνθήκες ενεργοποίησής τους και οι παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωσή τους έχουν διερευνηθεί σε πολύ μικρό βαθμό. H διατριβή αποτελείται από δύο έρευνες, οι οποίες επικεντρώνονται στη μελέτη των παραγόντων που εμπλέκονται στην ενεργοποίηση των επιστημικών συναισθημάτων σε έργα λήψης απόφασης. Δείγμα τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral dissertation aims to strengthen the international literature on the role and function of epistemic emotions in learning. More specifically, the aim is to investigate the contribution of cognitive, metacognitive, and affective factors to the formation of epistemic emotions. The epistemic emotions result from the cognitive qualities of knowledge-related tasks and information processing. Although epistemic emotions serve the acquisition of new knowledge by focusing attention onto one’s own knowledge states and relationships with the world, and have been studied initially through a philosophical tradition, the underlying psychological mechanisms as regards their activation conditions and the factors that contribute to their formation have been investigated only recently. The thesis comprises two studies which examine the factors involved in the activation of epistemic emotions in decision-making scenarios. The sample of both studies consisted of students from different depart ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2025)
DOI
10.12681/eadd/55004
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55004
ND
55004
Εναλλακτικός τίτλος
Epistemic emotions: contribution of cognitive, metacognitive and affective factors
Συγγραφέας
Νεραντζάκη, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Σταύρος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας. Τομέας Γνωστικής Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μεταλλίδου Παναγιώτα
Γωνίδα Σοφία-Ελευθερία
Κιοσέογλου Γρηγόριος
Μασούρα Ελβίρα
Μωραΐτου Δέσποινα
Πλατσίδου Μαρία
Στεφάνου Γεωργία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Πειραματικη και Γνωστική ψυχολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Επιστημικά συναισθήματα; Μεταγνωστικές εμπειρίες; Έκπληξη; Περιέργεια; Σύγχυση; Συναισθήματα; Μεταγιγνώσκειν; Λήψη αποφάσεων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.