Διερεύνηση της κατανόησης εννοιών της κινηματικής/δυναμικής από άτομα με αναπηρία όρασης μέσω της έρευνας δράσης: αξιοποιώντας την ιστορία της φυσικής

Περίληψη

Οι Φυσικές Επιστήμες (ΦΕ) και συγκεκριμένα η φυσική αποτελεί ένα οργανωμένο σύστημα με βάση το οποίο οι μαθητές/τριες αποκτούν νέα γνώση για τη φύση και τον κόσμο. Η γνώση αυτή προέρχεται από την εφαρμογή συγκεκριμένων διαδικασιών που συγκροτούν τη λεγόμενη επιστημονική μέθοδο και με τη συνεχή έρευνα διαμορφώνουν ένα υπάρχων σώμα γνώσης για τον κόσμο μέσα από την ερευνητική προσπάθεια, η οποία ακολουθεί τις ερευνητικές διαδικασίες συνεχώς εμπλουτίζεται και υφίσταται τις απαραίτητες τροποποιήσεις ώστε να παρέχει πλαίσιο περιγραφής και ερμηνείας των φυσικών φαινομένων (Σταυρίδου, 2011;Papazafiri & Argyropoulos, 2018). Στην περίπτωση των μαθητών/τριών με ειδικές ανάγκες και ειδικότερα μαθητών/τριών με Αναπηρία Όρασης (ΑΟ) μέσα από μια πληθώρα ερευνών (Hofstein & Lunetta, 2004∙ Καράογλου και συν., 2010∙ Κώτσης, 2005∙ Ναούμ & Σταυρίδου, 2010∙ Πανταζή & Τσαπαρλής, 2011∙ Stavroussi et al., 2011∙ Papadopoulos, 2004∙ Σέρογλου & Κουμαράς, 2001∙ Τσιναρέλης, 2005 κ.α), έχει φανεί ότι υπάρχουν πολλ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Science and specifically physics is an organized system based on which students acquire new knowledge about nature and the world. This knowledge comes from the application of specific procedures that make up the so-called scientific method and with continuous research they form a body of knowledge that allows them to describe and interpret various natural phenomena (Stavridou, 2011· Papazafiri & Argyropoulos, 2018). It was found through a multitude of researches that students with special needs and especially students with vision disability experience many misunderstandings regarding notions in kinematics and dynamics (Bishop, 2000; Hofstein & Lunetta, 2004; Karaoglou et al., 2010; Kotsis, 2005; Naoum & Stavridou, 2010; Pantazi & Tsaparlis, 2011; Papalexopoulos et al., 2011). The purpose of this research is to investigate the understanding of the concepts of kinematics and dynamics by students with vision disability and to study the process of understanding these concepts through the u ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2026)
DOI
10.12681/eadd/54902
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54902
ND
54902
Εναλλακτικός τίτλος
Exploring the concepts of kinematics/ dynamics by people with visual disability through action research of physics s: exploiting the history of physics
Συγγραφέας
Μαλεζά, Όλγα (Πατρώνυμο: Ανδρόνικος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Αργυρόπουλος Βασίλειος
Βαβουγυιός Διονύσιος
Φιλιππάτου Διαμάντω
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Παρασκευόπουλος Στέφανος
Σταθοπούλου-Βασιλονικολού Χαρίκλεια
Καλογιαννάκης Μιχαήλ
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική ➨ Φυσική, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δύναμη; Κίνηση; Έννοιες φυσικής; Εναλλακτικές ιδέες; Εννοιολογική αλλαγή; Ιστορία της φυσικής; Νοητικά πειράματα; Πραγματικά πειράματα; Αυτοεκτίμηση; Αναπηρία όρασης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.