Μια νευρομάρκετινγκ έρευνα στις επιπτώσεις των περιβαλλοντικών ερεθισμάτων στη συμπεριφορά του καταναλωτή

Περίληψη

Τα περιβαλλοντικά ερεθίσματα έχουν επιρροή στη συμπεριφορά των ατόμων, επηρεάζοντας τις αντιδράσεις τους. Η μουσική και τα αρώματα, παραδείγματος χάριν, που είναι βασικά περιβαλλοντικά στοιχεία, δύνανται να επηρεάσουν τις γνωστικές και συναισθηματικές αντιδράσεις τους και ως εκ τούτου, προσελκύουν ερευνητικό ενδιαφέρον. Τα ακαδημαϊκά πεδία, τα οποία ασχολούνται με τη διερεύνηση των επιδράσεων των περιβαλλοντικών ερεθισμάτων στους καταναλωτές, ονομάζονται «servicescapes» και «atmospherics», ενώ τα ακαδημαϊκά υποπεδία που εξετάζουν -πιο συγκεκριμένα- την επίδραση της μουσικής και των αρωμάτων στους καταναλωτές, ονομάζονται «musicscapes» και «scentscapes» αντίστοιχα. Παρόλο που η υπάρχουσα βιβλιογραφία για τα «musicscapes» και «scentscapes» είναι ευρεία, σε ορισμένες περιπτώσεις, παρατηρούνται αδιευκρίνιστα, καθώς και αντικρουόμενα ερευνητικά ευρήματα. Όσο αφορά τα «musicscapes», ένα τέτοιο παράδειγμα, είναι η επίδραση συγκεκριμένων στοιχείων της μουσικής, όπως το τέμπο της και η επίδρασ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Environmental stimuli have an impact on individuals affecting their reactions. Music and scent are considered important elements of the consumer service environments triggering cognitive and emotional reactions and as such have generated significant research interest. The academic fields investigating the effects of environmental stimuli on individuals from a marketing perspective are called “atmospherics” and “servicescapes”, while the subfields that specifically look into music and scent stimulation are called “musicscapes” and “scentscapes”, respectively. While both musicscapes and scentscapes literature bodies are vast, in some cases there are conflicting and still inconclusive research findings. As examples, we can mention the effects of specific music elements, such as music tempo and their impact on individuals’ cognitive reactions such as attention and emotional reactions, such as arousal and pleasure. Also, the effects of music on behavioral responses, such as approach and av ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2025)
DOI
10.12681/eadd/54650
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54650
ND
54650
Εναλλακτικός τίτλος
A neuromarketing investigation of the impact of environmental stimuli on consumer behavior
Συγγραφέας
Γκαϊντατζής, Αθανάσιος (Πατρώνυμο: Αναστάσιος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Καραντινού Καλυψώ
Κωνσταντινίδης Ευθύμιος
Van der Lubbe Rob H. J.
Ήντουνας Κωνσταντίνος
Μπάλτας Γεώργιος
Σκαρμέας Διονύσιος
Σταθακόπουλος Βλάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Μάρκετινγκ
Λέξεις-κλειδιά
Νευρομάρκετινγκ; Ηλεκτροεγκεφαλογράφημα; Έρευνα καταναλωτή; Συμπεριφορά καταναλωτή; Συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας; Πείραμα; Ψηφιακό μάρκετινγκ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.