Η Συναισθηματική Παρουσία σε μια διαδικτυακή κοινότητα εκπαιδευτικών φιλολόγων επιμορφούμενων στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων

Περίληψη

Η έρευνα εξετάζει τη Συναισθηματική Παρουσία σε σχέση με τη συνεργατική οικοδόμηση γνώσης και νοήματος σε μια διαδικτυακή κοινότητα επιμορφούμενων φιλολόγων. Εστιάζει, ειδικότερα στα επιστημικά συναισθήματα (epistemic emotions), τα οποία σχετίζονται με την παραγωγή της γνώσης στο πλαίσιο μαθησιακών δραστηριοτήτων. Η διαδικτυακή κοινότητα που μελετήθηκε αναπτύχθηκε σε περιβάλλον τυπικής εκπαίδευσης, αυτό ενός ενδοϋπηρεσιακού επιμορφωτικού προγράμματος για την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων στη διδακτική πρακτική. Για τη μελέτη των επιστημικών συναισθημάτων κατά τη διαδικτυακή επικοινωνία και συνεργασία υιοθετήθηκε η Ψηφιακή Εθνογραφία. Το κύριο σώμα των δεδομένων αντλήθηκε από τα κείμενα της γραπτής ασύγχρονης αλληλεπίδρασης, η οποία αναπτυσσόταν γύρω από τη συλλογική διερεύνηση και τον σχεδιασμό ενός κοινού παραδοτέου, με συμπληρωματική αξιοποίηση δεδομένων από ερωτηματολόγια και από τις σημειώσεις πεδίου της ερευνήτριας. Η επεξεργασία των κειμένων των ασύγχρονων συζητήσεων έγινε με τη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The study explores the Emotional Presence in relation to the collaborative construction of knowledge and meaning in an online training community of humanities teachers (philologists) participating in an in-service training course. Its focus is on epistemic emotions, that pertain to the knowledge-generating aspects of learning activities. The online community was developed in a formal educational context, that of an in-service training course for the integration of digital media in teaching practice. For the study of the epistemic emotions during online communication and collaboration, we adopted Digital Ethnography. The main dataset was extracted from the written transcripts of the asynchronous interaction -which centered around the collaborative inquiry and the design of a common final deliverable- supplemented by data drawn from questionnaires and the researcher field notes. The asynchronous conversation texts were evaluated by content analysis technic, in a three-phase process, star ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2025)
DOI
10.12681/eadd/54108
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54108
ND
54108
Εναλλακτικός τίτλος
The Emotional Presence in an online community of humanities teachers participating in a training course for the integration of digital media in education
Συγγραφέας
Βλαχογιάννη, Ελένη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Φρυδάκη Ευαγγελία
Κυνηγός Πολυχρόνης
Μαμούρα Μαρία
Μιχάλης Αθανάσιος
Παρθένης Χρήστος
Ρουσσάκης Ιωάννης
Μακρή Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Συναισθηματική παρουσία; Επιστημικά συναισθήματα; Συνεργατική οικοδόμηση γνώσης και νοήματος; Διαδικτυακή μάθηση; Επιμόρφωση εκπαιδευτικών; Eκπαιδευτική αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων; Διερευνητική κοινότητα; Οριοθετημένη κοινότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.