Ανάπτυξη συστήματος υπολογιστικών εργαλείων για τον προκαταρκτικό σχεδιασμό αεροπορικών αεριοστροβίλων

Περίληψη

Η ανάπτυξη ενός νέου αεριοστροβίλου ξεκινά επίσημα με τις προδιαγραφές για τις επιδόσεις, τη γεωμετρία, και το βάρος της μηχανής που τίθενται από τον πελάτη ή από τον ίδιο τον κατασκευαστή της μηχανής προσπαθώντας να ερευνήσει και να ικανοποιήσει κάποια καινούργια ανάγκη της αγοράς. Το πρώτο βήμα ύστερα από τον ορισμό των προδιαγραφών της μηχανής είναι η φάση του προκαταρκτικού σχεδιασμού όπου αποτιμούνται οι προοπτικές ενός νέου σχεδιασμού ως προς την κατανάλωση καυσίμου, την ευσταθή λειτουργία, και τα κόστη παραγωγής, λειτουργίας και συντήρησης της μηχανής. Στις αεροπορικές μηχανές, ο σχεδιασμός θα πρέπει επίσης να συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του φακέλου πτήσης του αεροσκάφους στο οποίο πρόκειται να τοποθετηθεί η νέα μηχανή, αλλά και με περιβαλλοντικούς περιορισμούς. Για την επίτευξη αυτών των στόχων, απαιτείται η ανάπτυξη ολοκληρωμένων συστημάτων προκαταρκτικού σχεδιασμού τα οποία θα πρέπει να ενσωματώνουν στιβαρά, γρήγορα, και αξιόπιστα υπολογιστικά μοντέλα και εργαλεία για τις ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The development of new gas turbine engines formally begins with the engine performance, geometry, and weight requirements, imposed by a customer or the manufacturer itself trying to fulfill a new market need. The first step after defining the project’s specific needs is the preliminary design phase where the potential of a new engine design in terms of fuel efficiency, stable operation, production, operational, and maintenance costs, is assessed. In aircraft engines, the design should also comply with the aircraft’s top-level requirements and with environmental regulations. To fulfill this objective, a preliminary design framework is required which integrates robust, fast, and reliable predictive models and tools for different design and analysis disciplines. This thesis is concerned with the development of an integrated system for the preliminary, multi-disciplinary design and assessment of gas turbine aircraft engines. Therefore, in the scope of the present thesis, a number of comput ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2025)
DOI
10.12681/eadd/54081
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54081
ND
54081
Εναλλακτικός τίτλος
Development of an integrated system for preliminary design of aircraft gas turbines
Συγγραφέας
Κόλιας, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Αλέξανδρος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών
Εξεταστική επιτροπή
Αρετάκης Νικόλαος
Μαθιουδάκης Κωνσταντίνος
Γιαννάκογλου Κυριάκος
Αναγνωστόπουλος Ιωάννης
Ριζιώτης Βασίλειος
Νικολός Ιωάννης
Τεμπλαλέξης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Αεροδιαστημική μηχανική
Λέξεις-κλειδιά
Αεροπορικοί αεριοστρόβιλοι; Προκαταρκτικός σχεδιασμός,; Μοντέλα χαμηλής πιστότητας (0D/1D); Θερμοδυναμική ανάλυση επιδόσεων; Αεροθερμοδυναμικός σχεδιασμός; Μηχανολογικός σχεδιασμός; Εκτίμηση βάρους; Στροβιλοαντιδραστήρες διπλού ρεύματος υπέρ-υψηλού λόγου παράκαμψης; Βελτιστοποίηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.