Η παρωδία στην τέχνη της Βοιωτίας κατά την αρχαϊκή και κλασική περίοδο: εικονογραφική και ανθρωπολογική προσέγγιση

Περίληψη

Με τη διατριβή αυτήν εξετάζεται στο σύνολό του το βοιωτικό εικονιστικό χιούμορ των αρχαϊκών και κλασικών χρόνων. Η συνάρτησή του με τη θεωρία του καρναβαλιού του Μπαχτίν επιτρέπει τη βαθύτερη κατανόηση του και από ανθρωπολογικής πλευράς. Η πρωτότυπη για τα δεδομένα της κλασικής αρχαιολογίας αυτή ώσμωση ενώνει και τον κρίκο μεταξύ της κωμαστικής παράδοσης και των καβιρικών μορφών, που γενικώς και αορίστως θεωρούνταν πως σχετίζονταν. Ο χαρακτήρας και τα τεχνοτροπικά στοιχεία των καβιρικών εργαστηρίων σκιαγραφούνται μέσα από καινούργιες για την έρευνα αναγωγές και αποδόσεις. Νέες προσθήκες αγγείων στον μακρύ κατάλογο των καβιρικών καταδεικνύουν πως το εργαστήριο του Ζ. του Καβίρου χρησιμοποιούσε πολλές τεχνικές, όπως την ερυθρόμορφη, τη Σιξ και την ημιμελανόμορφη, ενώ μέχρι πρότινος πιστευόταν πως μόνο τη μελανόμορφη και εν μέρει την ημιμελανόμορφη κατείχε και εφάρμοζε. Αμφισβητούμενες για τη γνησιότητά τους παραστάσεις αναλύονται εικονογραφικά και αποδεικνύονται αρχαίες. Για πρώτη φορά σ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

With this thesis, the boeotian iconographical humor of the archaic and classical times is examined in its entirety. Its function with Bakhtin's carnival theory allows a deeper understanding of it from an anthropological point of view as well. This osmosis, original for the classical archaeology, also unites the link between the comastic tradition and the kabiric figures, which were generally and vaguely considered to be related. The character and technical elements of the kabiric workshops are delineated through new to the research allusions and attributions. New additions of vases to the long list of the kabiric ones demonstrate that the workshop of the Kabiros painter used many techniques, such as the red-figure, the Six and the silhouette, while until now it was believed that only the black-figure and partially the silhouette possessed and applied. Depictions questioned for their authenticity are analyzed iconographically and proved to be ancient. For the first time in the research ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2025)
DOI
10.12681/eadd/53954
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53954
ND
53954
Εναλλακτικός τίτλος
Parody in Boeotian art during the archaic and classical period: iconographical and anthropological approach
Συγγραφέας
Αγωγιάτη, Αγγελική (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Τομέας Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης
Εξεταστική επιτροπή
Σαμπετάι Βικτώρια
Κεφαλίδου Ευρυδίκη
Κωνσταντάκος Ιωάννης
Πλάντζος Δημήτριος
Δημάκης Νικόλαος
Ακαμάτης Νικόλαος
Τσιαφάκη Δέσποινα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία ➨ Αρχαιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Παρωδία; Γελοιογραφία; Καρναβάλι; Βοιωτική Εικονογραφία; Εφηβικές Τελετές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.