Ο προσδιορισμός και η αξιολόγηση της ψηφιακής νοημοσύνης ως εργαλείο ενδυνάμωσης των ψηφιακών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού: μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για τον επαγγελματικό προσανατολισμό και την ανάπτυξη ικανοτήτων

Περίληψη

Η ευρεία εξάπλωση των ψηφιακών τεχνολογιών, η ένταση του νέου ψηφιακού περιβάλλοντος και οι επιπτώσεις τους στο ευρύτερο οικονομικό-κοινωνικό περιβάλλον, αποτελούν ένα επίκαιρο και κρίσιμο ζήτημα. Η παρούσα διατριβή εστιάζει στην οριοθέτηση και τον προσδιορισμό της ‘ψηφιακής νοημοσύνης’, με στόχο την απόκτηση και εφαρμογή δεξιοτήτων στο ψηφιακό περιβάλλον και τη δημιουργία ψηφιακά εγγράμματων πολιτών. Η διατριβή ανταποκρίνεται σε αυτή την ερευνητική ανάγκη και επικεντρώνεται στην κατανόηση των επιπτώσεων της εκτεταμένης χρήσης ψηφιακών τεχνολογιών στον τρόπο σκέψης, την ανάγκη προσαρμογής του ανθρώπου στο περιβάλλον αυτό και των παραγόντων που επηρεάζουν την ανάπτυξη των σχετικών ικανοτήτων. Για τον σκοπό αυτό, τεκμηριώνει βιβλιογραφικά την έννοια της ‘ψηφιακής νοημοσύνης’ που αντιπροσωπεύει τον νέο τρόπο σκέψης στο ψηφιακό περιβάλλον, ως σύνθεση στοιχείων της ‘Υπολογιστικής Σκέψης’ και της ‘Ψηφιακής Χρήσης και Συμπεριφοράς’. Σύμφωνα με τη διατριβή, ένας ‘ψηφιακά νοήμων’ άνθρωπος έχει ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The widespread use of digital technologies, the intensity of the new digital environment and their impact on the wider economic and social environment, is nowadays a critical issue. The dissertation focuses on defining ‘digital intelligence’, as a prerequisite to acquire and apply skills in the digital environment and create digitally-literate citizens. The thesis responds to this research need and focuses on understanding the effects of the extensive use of digital technology on thinking, the need to adapt to the digital environment and the factors that influence the development of relevant skills.To address this aim, the thesis documents the concept of ‘digital intelligence’, which represents the new way of thinking in the digital environment, as a synthesis of the elements of ‘Computational Thinking’ and ‘Digital Use and Behavior’. According to the dissertation, a digitally intelligent person has the ability to use digital technology correctly, understands and develops appropriate o ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 5/2025)
DOI
10.12681/eadd/53839
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53839
ND
53839
Εναλλακτικός τίτλος
Defining and assessing "digital intelligence" as a tool to strengthen digital skills of human resources: a holistic approach for career guidance and competence building
Συγγραφέας
Μπαρμπουτίδης, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Σχολή Επιστημών Πληροφορίας. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Στειακάκης Εμμανουήλ
Βλαχοπούλου Μαρία
Χατζηγεωργίου Αλέξανδρος
Γεωργιάδης Χρήστος
Κίτσιος Φώτιος
Βράνα Βασιλική
Σαπρίκης Βαγγέλης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Διαχείριση Τεχνολογίας και Καινοτομίας
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Οργανωσιακή συμπεριφορά και Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
Λέξεις-κλειδιά
Ψηφιακή νοημοσύνη; Ψηφιακές δεξιότητες; Ψηφιακό περιβάλλον; Ανάπτυξη ικανοτήτων; Επαγγελματικός προσανατολισμός; Πλαίσια ικανοτήτων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.