Η διάσταση της διαπολιτισμικότητας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: συγκριτική μελέτη των προσωπικών θεωριών που αναπτύσσουν εκπαιδευτικοί δημόσιων κοινών και διαπολιτισμικών δημοτικών σχολείων σε θέματα διαχείρισης της ετερότητας

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή μελετά και αναδεικνύει τις προσωπικές θεωρίες εκπαιδευτικών που εργάζονται σε δημόσια κοινά και διαπολιτισμικά δημοτικά σχολεία αναφορικά με τον τρόπο που αντιλαμβάνονται και διαχειρίζονται την πολιτισμική και γλωσσική ετερότητα. Ο εκπαιδευτικός που καλείται να διδάξει σε τάξεις με ανομοιογενή εθνοπολιτισμική και γλωσσική σύνθεση οφείλει να λαμβάνει υπόψη τα διαφορετικά πολιτισμικά και γλωσσικά χαρακτηριστικά των μαθητών και των μαθητριών του και να διαμορφώνει ανάλογα τις μεθόδους που χρησιμοποιεί, προκειμένου να τις καταστήσει λειτουργικές και αποτελεσματικές (Coelho, 2007). Ο σημαντικός ρόλος του εκπαιδευτικού, λοιπόν, στον τρόπο που διαχειρίζεται την εθνοπολιτισμική ετερότητα στην τάξη του δικαιολογεί τη σπουδαιότητα της μελέτης της προσωπικής θεωρίας του. Η σημασία της μελέτης των προσωπικών θεωριών έγκειται στο γεγονός ότι σε αρκετές περιπτώσεις ο εκπαιδευτικός δεν είναι σε θέση να προσδιορίσει με ακρίβεια τη θεωρία που βρίσκεται πίσω από τη δράση τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present doctoral thesis both examines and highlights the personal theories of teachers working in public common and intercultural primary schools regarding the way they perceive and manage cultural and linguistic diversity. The teacher who is called to teach in classes with a heterogeneous ethno-cultural and linguistic composition must take into account the different cultural and linguistic characteristics of their students and shape the methods one uses, in order to make them functional and effective (Coelho, 2007). Thus, the crucial role of the teacher in the way they manage ethno-cultural diversity in their classroom justifies the importance of studying their personal theory. This lies in the fact that in many cases the teacher is not able to identify precisely the theory behind the action that directs it. Therefore, the study of the teacher's personal theory helps them systematize it and accordingly modify or enrich it, relating it to the teaching practice. This process helps t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53079
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53079
ND
53079
Εναλλακτικός τίτλος
The dimension of interculturalism in primary education: comparative study of personal theories developed by teachers of public common and intercultural primary schools concerning the management of diversity
Συγγραφέας
Θεοδοσιάδου, Κυριακή (Πατρώνυμο: Σπυρίδων)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδοπούλου Βασιλική
Δημητριάδου Αικατερίνη
Χοντολίδου Ελένη
Θωίδης Ιωάννης
Παλαιολόγου Νεκταρία
Πλιόγκου Βασιλική
Τζιφόπουλος Μενέλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Διαπολιτισμικότητα; Προσωπικές θεωρίες; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; διαχείριση ετερότητας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.