Αξιολόγηση εκπαίδευσης πολιτών στη διαχείριση μαζικών καταστροφών με χρήση πρότυπου εκπαιδευτικού εργαλείου

Περίληψη

Εισαγωγή: Τα τελευταία χρόνια η αύξηση των συμβάντων που οδηγούν σε καταστροφές, με ανυπολόγιστες συνέπειες τόσο σε ανθρώπινες ζωές όσο και σε οικονομικές απώλειες, αναγκάζουν την επιστημονική κοινότητα και τους διεθνείς οργανισμούς στον επαναπροσδιορισμό της διαχείρισης, δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στην πρόληψη και στην εμπλοκή όλων των στρωμάτων μιας κοινωνίας. Σκοπός: Σκοπός της παρούσης μελέτης ήταν να διερευνήσει αν η εκπαίδευση στη διαχείριση διακινδύνευσης των καταστροφών απαιτεί επιπλέον μεθόδους, συνδυαστικά με την παραδοσιακή εκπαίδευση, μέσω της οποίας παρέχονται οι θεωρητικές γνώσεις, προκειμένου οι εκπαιδευόμενοι να καθίστανται ικανοί να μετατρέψουν τη θεωρία σε πράξη σε περιβάλλοντα αβέβαια και στρεσσογόνα, υπό τη χρονική και συναισθηματική πίεση. Μέθοδος: Πρόκειται για ποσοτική, τυχαιοποιημένη μελέτη παρέμβασης, με τρεις διαδοχικές μετρήσεις. Ως εκπαιδευτική παρέμβαση χρησι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Introduction: In recent years, the increase in incidents leading to disasters, with incalculable consequences both in human lives and in economic losses, have forced the scientific community and international organizations to redefine management, giving greater importance to prevention and the involvement of social layers. Aim: The aim of this study was to investigate whether training in disaster risk management requires additional methods, combined with traditional training, through which theoretical knowledge is provided, in order to enable trainees to turn theory into practice in uncertain and stressful environments, under time and emotional pressure.Methods: This is a quantitative, randomized study, with three consecutive measurements. As an educational intervention, a decision-making algorithm and an acronym were used, while as a video measurement tool 360, virtual reality, and a checklist were used. The sample involved 240 civilians, volunteers in a mass incident management or ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2024)
DOI
10.12681/eadd/52846
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52846
ND
52846
Εναλλακτικός τίτλος
Evaluation of citizen training in mass disaster management using a role model educational tool
Συγγραφέας
Πάσσιου, Μαρία (Πατρώνυμο: Απόστολος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Νοσηλευτικής. Τομέας Δημόσιας Υγείας
Εξεταστική επιτροπή
Καλοκαιρινού Αθηνά
Σουρτζή Παναγιώτα
Μαντάς Ιωάννης
Καϊτελίδου Δάφνη
Μαλαματένιου Φλώρα
Μπισταράκη Αγγελική
Στεργιάννης Παντελής
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας ➨ Επιστήμες υγείας, γενικά
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας ➨ Δημόσια/περιβαλλοντική υγεία και Υγεία της εργασίας
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διαχείριση καταστροφών; Πολίτες; Εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.