Επιχειρηματολογία μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το φαινόμενο της εξάτμισης

Περίληψη

Η επιχειρηματολογία αποτελεί μία πολύ σημαντική πρακτική στον χώρο της εκπαίδευσης των Φυσικών Επιστημών. Παρόλο που έχουν πραγματοποιηθεί πολλές έρευνες για τη μελέτη της επιχειρηματολογίας των μαθητών, οι σχετικές έρευνες που επικεντρώνονται στη μελέτη της συμβολής διδακτικών παρεμβάσεων στις δεξιότητες επιχειρηματολογίας των μαθητών είναι ιδιαίτερα περιορισμένες. Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη της επίδρασης μιας διδακτικής παρέμβασης, που περιλαμβάνει τόσο τη διδασκαλία της σωματιδιακής θεωρίας όσο και τη ρητή διδασκαλία της επιχειρηματολογίας, στις δεξιότητες επιχειρηματολογίας μαθητών της Ε’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου ως προς το φαινόμενο της εξάτμισης και τους παράγοντες που την επηρεάζουν. Η διεξαγωγή της έρευνας, ανάλογα με τους επιμέρους στόχους, βασίστηκε σε ένα προ-πειραματικό σχέδιο μίας πειραματικής ομάδας και σε δύο οιονεί πειραματικά σχέδια. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσα από τη συμπλήρωση δύο γραπτών δοκιμασιών, μία για την αξιολόγηση της δεξιότητας ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Argumentation is a very important practice in Science Education. Although much research has been done to study students’ argumentation, relevant research focusing on the study of the contribution of teaching interventions to students’ argumentation skills is very limited. The purpose of this research is to study the effect of a teaching intervention, which includes both the teaching of particle theory and the explicit teaching of argumentation, on 5th grade primary students’ argumentation skills concerning evaporation process and factors affecting evaporation. The research design was based on a pre-experimental design of one experimental group with pre and post control and on two quasi experimental designs. The data were collected through two written tests, before and after the teaching intervention, in which 117 students took part, as well as through carrying out semi-structured interviews with 36 students, in order to clarify those investigated in the tests. The analysis of the data ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52579
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52579
ND
52579
Εναλλακτικός τίτλος
Primary students' argumentation about evaporation phenomenon
Συγγραφέας
Αγγελούδη, Αναστασία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαγεωργίου Γεώργιος
Σακονίδης Χαράλαμπος
Μάρκος Άγγελος
Ζουπίδης Αναστάσιος
Σκουμιός Μιχαήλ
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Καλογιαννάκης Μιχαήλ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Επιχειρηματολογία; Δεξιότητες επιχειρηματολογίας; Φυσικές επιστήμες; Εξάτμιση; Σωματιδιακή θεωρία; Ρητή διδασκαλία επιχειρηματολογίας; Διδακτική παρέμβαση; Μαθητές; Δημοτικό σχολείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.