Μελέτη της επίδρασης κιναισθητικών δραστηριοτήτων στην κατανόηση εννοιών της μηχανικής από μαθητές Δημοτικού

Περίληψη

Έρευνες δεκαετιών υποστηρίζουν τα οφέλη της κίνησης για την σωματική και γνωστική ανάπτυξη του ανθρώπου, ωστόσο, αυτή η σύνδεση εξακολουθεί να μην αναγνωρίζεται σημαντικά στο σχολικό περιβάλλον. Με τις αυξανόμενες απαιτήσεις που αναμένονται από τους/τις μαθητές/τριες, ο περισσότερος χρόνος στην Δημοτικό Σχολείο αφιερώνεται στην απόκτηση ακαδημαϊκών δεξιοτήτων, ενώ την ίδια στιγμή ο διαλειμματικός χρόνος, το ελεύθερο παιχνίδι και οι μαθησιακές δραστηριότητες που ενέχουν κίνηση περιορίζονται. Θεωρώντας ελπιδοφόρα τα στοιχεία της υπάρχουσας βιβλιογραφίας για την μάθηση μέσω δράσης, σκοπός της παρούσας διατριβής είναι ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση κιναισθητικής προσέγγισης με γνωστικό περιεχόμενο έννοιες της Μηχανικής. Η επιλογή του συγκεκριμένου περιεχομένου οφείλεται στην άμεση σύνδεση των συγκεκριμένων εννοιών με το ανθρώπινο σώμα και στη σημαντική παρουσία τους στην καθημερινή ζωή των μαθητών/τριών, από μικρή ηλικία. Ως θεωρητικά θεμέλια της διατριβής λειτούργησαν: (α) η θ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Decades of research support the benefits of movement for human physical and cognitive development; however, this link is still not widely recognized in the school environment. The growing academic demands have cultivated the condition of devoting limited time to recess, free play and kinesthetic learning activities. Considering the evidence of the existing literature for action-based learning as promising, the purpose of this dissertation is to design, apply and evaluate a kinesthetic approach with learning content from various concepts of Mechanics. The choice of the content is primarily based on the direct connection of the specific concepts with the human body and their presence in the daily life of the students, from a young age. The theoretical foundations of the dissertation are: (a) the theory of embodied cognition, as it proposes that thoughts and actions are influenced by sensory experience, and (b) the brain-based learning theory, as it promotes learning outside the classroom ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2024)
DOI
10.12681/eadd/52541
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52541
ND
52541
Εναλλακτικός τίτλος
Study of the effect of kinesthetic activities on the understanding of concepts of mechanics by primary school students
Συγγραφέας
Χριστονάσης, Αντώνιος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κώτσης Κωνσταντίνος
Πλακίτση Αικατερίνη
Μαυρίδης Δημήτριος
Βαβουγυιός Διονύσιος
Γαβριλάκης Κωνσταντίνος
Ζουπίδης Αναστάσιος
Τσιχουρίδης Χαρίλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Κιναισθητική μάθηση; Μηχανική; Ανάλυση βίντεο; Διδακτική φυσικής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.