Οι επιδράσεις του οικογενειακού περιβάλλοντος, της γειτονιάς και των παιδικών σταθμών στη σχολική ετοιμότητα των παιδιών

Περίληψη

Οι επιδράσεις των διαφορετικών πλαισίων στη ζωή ενός ατόμου και συγκεκριμένα ενός μικρού παιδιού, είναι καθοριστικές για την μετέπειτα εξέλιξή του. Το περιβάλλον της οικογένειας, της γειτονιάς και της παρεχόμενης ημερήσιας αγωγής και εκπαίδευσης καθορίζουν το επίπεδο της σχολικής του ετοιμότητας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής αποτελεί η ταυτόχρονη εξέταση των πολλαπλών οικολογικών συστημάτων του παιδιού και η επίδραση αυτών στη συμπεριφορά και στα αναπτυξιακά τους αποτελέσματα. Η συγκεκριμένη έρευνα μέσα από την ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία αξιοποιεί την έρευνα επισκόπησης, ως κατάλληλη για τον σκοπό και τους στόχους της ερευνητικής μεθόδου. Η έρευνα διήρκεσε ένα χρόνο, ενώ τα ερευνητικά εργαλεία της αποτέλεσαν δύο Κλίμακες Αξιολόγησης και ένα ερωτηματολόγιο: 1) Η Κλίμακα Αξιολόγησης ACEI Global Guidelines Assessment – ACEI GGA (Association for Childhood Education International - Η αξιολόγηση των προγραμμάτων παροχής ημερησίας φροντίδας και αγ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The effects of different contexts on a person’s life and especially on a child’s life, are crucial for his later development. The family’s environment, the neighborhood and the provided daily education and training determine the level of school readiness. In this context, the purpose of this PHD dissertation is the simultaneous examination of the child’s multiple ecological systems and the effect on their behavior and developmental outcomes. The specific research throughout the qualitative and quantitative methodology uses the review research, as suitable for the purpose and the objectives of this research method. The research lasted one year, while its research tools consisted of two Evaluation Scales and a questionnaire: 1) The Assessment Scale ACEI Global Guidelines Assessment - ACEI GGA (Association for Childhood Education International). The evaluation of day care and education programs (2006a, 2006b), which was distributed to each nursery school in the research sample and supplem ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2024)
DOI
10.12681/eadd/52324
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52324
ND
52324
Εναλλακτικός τίτλος
The effects of the family environment, the neighborhood, the kindergartens on children's school readiness
Συγγραφέας
Κώτη, Φωτεινή-Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Ηλίας)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Γουργιώτου Ευθυμία
Ελευθεράκης Θεόδωρος
Σακελλαρίου Μαρία
Οικονομίδης Βασίλειος
Αμπαρτζάκη Μαρία
Συνώδη Ευανθία
Χλαπάνα Ελισσάβετ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Σχολική ετοιμότητα; Προσχολική εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.