Η συμβολή της θεατροπαιδαγωγικής στη διαπραγμάτευση της κοινωνικής ταυτότητας από μεικτές ομάδες αναπήρων και μη αναπήρων

Περίληψη

Στο σύγχρονο ελληνικό εκπαιδευτικό και καλλιτεχνικό τοπίο όπου οι θεατροπαιδαγωγικές πρακτικές στον χώρο της αναπηρίας εντός τυπικών και μη τυπικών εκπαιδευτικών πλαισίων προκαλούν σταδιακά το ενδιαφέρον εκπαιδευτικών, θεατροπαιδαγωγών και καλλιτεχνών, μια ερευνητική και συστηματική μελέτη των πεδίων αυτών κρίνεται απαραίτητη. Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η διερεύνηση της σύμπραξης ανάπηρων και μη ανάπηρων συμμετεχόντων σε μη τυπικά εκπαιδευτικά πλαίσια σε σχέση με τη διαπραγμάτευση της κοινωνικής τους ταυτότητας στη θεατροπαιδαγωγική συνθήκη. Ο ερευνητικός σχεδιασμός, ο οποίος λαμβάνει τη μορφή της χειραφετικής έρευνας-δράσης σε συνδυασμό με τη μέθοδο της κριτικής εθνογραφίας, στηρίζεται στο ποιοτικό παράδειγμα και αποβλέπει στην ανάδυση του τρόπου με τον οποίο οι συμμετέχοντες διαπραγματεύονται τις κοινωνικές τους ταυτότητες μέσα σε ένα θεατροπαιδαγωγικό εργαστήρι. Για τη μελέτη των παραπάνω, ως εργαλεία παραγωγής δεδομένων χρησιμοποιούνται η συνέντευξη, οι ομάδες ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Within the contemporary Greek educational and artistic landscape where the practices of drama/theatre pedagogy in the field of disability within the typical and atypical educational frameworks are increasingly drawing the attention of educators, drama pedagogues and that of artists too, a research and systematic study of these fields is deemed absolutely necessary. The aim of this doctoral thesis is the investigation of the partnership between disabled and non-disabled participants in atypical educational frameworks with regard to the negotiation of their social identity in the case of drama/theatre pedagogy. The research design, which takes the form of the emancipatory action research in correlation with the method of critical ethnography, is built upon examples of quality research and aims at the emergence of the way with which the participants negotiate their social identities within a drama/theatre pedagogy workshop. To study the above-mentioned, several tools for data production a ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2024)
DOI
10.12681/eadd/52018
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52018
ND
52018
Εναλλακτικός τίτλος
Theatre pedagogy contributions to social identity negotiation by disabled and non-disabled mixed groups
Συγγραφέας
Κολτσίδα, Μαρία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Τομέας Αισθητικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Λενακάκης Αντώνιος
Γκέκα Μαρία
Καραγιάννη Παναγιώτα
Φανουράκη Κλειώ
Γρόλλιος Γεώργιος
Κανάρη Χαρίκλεια
Κουτσοκλένης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Θεατροπαιδαγωγική; Αναπηρία; Κοινωνική ταυτότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.