Η σημασία και η αξιοποίηση των χαρτογραφικών προβολών και των γεωχωρικών μεταδεδομένων των ψηφιακών διαδραστικών χαρτών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι διττός. Αφενός, προσπαθεί να ανιχνεύσει και να διερευνήσει την υπάρχουσα κατάσταση στην ελληνική σχολική πραγματικότητα ως προς τέσσερις άξονες που σχετίζονται με τη Γεωγραφία και τους Χάρτες. Οι άξονες αυτοί αφορούν α) στη Γεωγραφία και τους μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (στάση, ενδιαφέρον και βαθμός δυσκολίας προς το μάθημα), β) στη Γεωγραφία και τη σχολική τάξη (διδακτική μεθοδολογία που αξιοποιείται στη διδασκαλία της Γεωγραφίας, του διδακτικού υλικού και του τρόπου που αυτό αξιοποιείται στη διδασκαλία της Γεωγραφίας), γ) στους Χάρτες (δημιουργία χαρτών από τους μαθητές/τριες -αναπαράσταση χώρου-, βαθμός δυσκολίας που οι μαθητές/τριες πιστεύουν ότι κρύβει η κατασκευή ενός χάρτη, προτίμηση των μαθητών/τριών απέναντι σε 2 παγκόσμιους χάρτες διαφορετικής χαρτογραφικής προβολής, την άποψη των μαθητών/τριών για τη δυνατότητα της διάδρασης -interaction- των ψηφιακών χαρτών και τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης/ συνεργασίας με άλλους ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this thesis is twofold. On the one hand it tries to detect and check the status quo in the current Greek school reality regarding four axis that are related to Geography and Μaps. These are a) Geography and students of Primary Education (attitude, interest and degree of difficulty regarding the class), b) Geography and the classroom (teaching methodology, materials and the way they are utilized when teaching Geography), c) Maps (creation of maps by students -spatial representation, degree of difficulty that students believe is inherent in map-making, students' preference for 2 world maps of different cartographic projection , students' opinion on the possibility of interacting with digital maps and the possibility of interacting and collaborating with other users) and d) Digital Maps in everyday life of students’ (are they utilized in daily routine and how). Having these goals in mind the first part of the research was conducted. The first part of the research was conduc ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51232
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51232
ND
51232
Εναλλακτικός τίτλος
The importance and utilization of map projections and geospatial metadata of digital interactive maps in primary education
Συγγραφέας
Ιντζίδου, Γεωργία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Λαμπρινός Νικόλαος
Σέρογλου Φανή
Τουρτούρας Χρήστος
Ρόκκα Αγγελική
Σουλακέλλης Νίκος
Γαλάνη Αποστολία
Μουρατίδης Αντώνης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Χαρτογραφικές προβολές; Μεταδεδομένα; Μέθοδος σύγκρισης; Διερευνητική μέθοδος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.