Το αεροδρόμιο του Ελληνικού: επίμαχες πολιτικές και η παραγωγή του αστικού χώρου στην Αθήνα, 1938-2014

Περίληψη

Αυτή η μελέτη πραγματεύεται τις ιστορικές δυνάμεις που καθόρισαν την έλλειψη δημόσιων χώρων στην Αθήνα, και μέσω της μελέτης περίπτωσης του πρώτου πολιτικού αεροδρομίου της πόλης, εξετάζει τα τρέχοντα σχέδια ανάπλασης του μεγαλύτερου εναπομείναντος ανοιχτού χώρου της Αθήνας ως μέρος μιας ευρύτερης διαδικασίας αστικής μετάλλαξης. Αφού υπηρέτησε την πόλη για εξήντα χρόνια, το αεροδρόμιο έκλεισε τις πόρτες του το 2001, και έκτοτε ο χώρος παραμένει χωρίς χρήση. Η κυβέρνηση στοχεύει στην προσέλκυση επενδύσεων σε πολυτελή τουρισμό και ακίνητα, με την ελπίδα να επαναπροσδιοριστεί αυτός ο τομέας της πόλης ως ακμάζον επιχειρηματικό κέντρο και προορισμός διασκέδασης. Ωστόσο, δεδομένων των σοβαρών περιβαλλοντικών και κοινωνικών προβλημάτων της Αθήνας, η εφαρμογή μιας αστικής αναπτυξιακής ατζέντας που προωθεί την περαιτέρω εμπορευματοποίηση του αστικού χώρου, θα καθιστούσε την προοπτική ύπαρξης μιας βιώσιμης πόλης σχεδόν αδύνατη. Η διαδικασία ανάπλασης του αεροδρομίου του Ελληνικού αποτελεί ορόσημ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study traces the historical forces that conditioned the dearth of public spaces in Athens, Greece, and through the case study of the city’s first civil airport, examines the current redevelopment plans of Athens’ largest remaining open space as part of a wider process of urban transformation. After serving the city for sixty years, the airport closed its doors in 2001, and since then the site has remained vacant. The government aims at attracting investments in upscale tourism and real estate, hoping to reposition this sector of the city as a thriving business center and entertainment destination. Yet, given the severe environmental and social problems of Athens, the implementation of an urban development agenda which promotes the further commercialization of urban space will make a livable city––so dependent on open public space––a more difficult and unlikely contingency. It is precisely this possibility that unites a diverse group of community actors that contest the government’ ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51045
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51045
ND
51045
Εναλλακτικός τίτλος
The Elliniko airport: contested politics and the production of urban space in Athens, 1938-2014
Συγγραφέας
Παπάκης, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
University of Wisconsin-Milwaukee
Εξεταστική επιτροπή
Rodriguez Joseph
Rast Joel
Shashko Philip
Velez William
Ghose Rina
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Κοινωνικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Αθήνα; Αστική ανάπτυξη
Χώρα
Η.Π.Α.
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)