Η επίδραση των σχηματικά ασύμφωνων προϊοντικών πληροφοριών της διαφήμισης στις γνωστικές λειτουργίες και τις στάσεις των καταναλωτών

Περίληψη

Πρόσφατες έρευνες στο χώρο της Γνωσιακής και της Κοινωνικής Ψυχολογίας αναδεικνύουν τα πλεονεκτήματα της σχηματικής ασυμφωνίας θέτοντας υπό αμφισβήτηση τις παραδοσιακές θεωρίες των Επικοινωνιών του Μάρκετινγκ, οι οποίες υπαγορεύουν ότι η αποτελεσματική επικοινωνία προϋποθέτει την ευθυγράμμιση του επικοινωνιακού περιεχομένου με τις καταγεγραμμένες εμπειρίες και πεποιθήσεις των καταναλωτών (γνωστικά σχήματα). Ωστόσο, ορισμένες πτυχές της νεότερης αυτής προσέγγισης παραμένουν ασαφείς είτε λόγω περιορισμένης ερευνητικής προσοχής, είτε λόγω ασυνέπειας μεταξύ των εμπειρικών ευρημάτων. Η παρούσα διατριβή μελετά την επίδραση των σχηματικά ασύμφωνων πληροφοριών που μπορεί να περιλαμβάνονται στα διαφημιστικά μηνύματα πάνω στις διαδικασίες γνωστικής επεξεργασίας και αξιολόγησης των καταναλωτών. Παράλληλα, εξετάζεται ο ρυθμιστικός μια σειράς προσωπικών και συγκυριακών παραγόντων που ενδέχεται να επηρεάζουν τις εν λόγω σχέσεις.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Every day consumers are exposed to a multitude of advertising messages, all of which compete to attract their limited cognitive resources. To enhance the effectiveness of communication, relevant research suggests that the content of message should be encoded in such a way that it becomes interesting and meaningful to the audience. The underlying premise behind traditional approaches to brand communication is that messages corresponding to consumers’ knowledge and experience (i.e., consumers’ schemata) are more likely to be relevant, comprehensible, and appealing. In essence, communication effectiveness is traditionally viewed as a positive function of the fit between consumers’ schemata and the content of communication.However, directly matching the message to consumers’ mind may not always be the most effective strategy. Although the notion of schema–stimulus correspondence should not be disregarded, the highly competitive market environment calls for alternative, perhaps unorthodox, ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47078
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47078
ND
47078
Εναλλακτικός τίτλος
Consumer responses to schema incongruent brand information in advertising: moderating factors and boundary conditions
Συγγραφέας
Χαλκιάς, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Κοκκινάκη Φλώρα
Μπάλτας Γεώργιος
Ήντουνας Κωνσταντίνος
Σκαρμέας Διονύσιος
Αργουσλίδης Παρασκευάς
Τσίρος Μιχαήλ
Πλακογιαννάκη Εμμανουέλλα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Σχήμα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
323 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.