Σχεδίαση και ανάπτυξη συστήματος βιο-αισθητηριακής ανίχνευσης νοητικής προσπάθειας και εμπλοκής μαθητών σε πραγματικό χρόνο

Περίληψη

Ο εντοπισμός του επακριβούς επιπέδου προσήλωσης και εμπλοκής των μαθητών με το περιεχόμενο διδασκαλίας στην τάξη είναι ένας από τους πιο μεγαλεπήβολους στόχους των ερευνητών της εκπαιδευτικής και επιστημονικής κοινότητας. (Lang, 1995, Grossberg, 1987). Σχετικές διεπιστημονικές ερευνητικές προσπάθειες προσαύξησης ενδιαφέροντος και εντοπισμού της αποτελεσματικότητας των διδακτικών πρακτικών βασίζονται σε μελέτες βελτιστοποίησης από τους χώρους της ψυχολογίας, της παιδαγωγικής, της παιδοψυχολογίας και της ψυχοφυσιολογίας. Πρόσφατες προσεγγίσεις, εισάγουν νέες τεχνολογίες χρησιμοποιώντας διαγνωστικές συσκευές δανεισμένες από τον χώρο της ιατρικής με σκοπό να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες μετρήσεων βιολογικών σημάτων. Βιολογικές μετρήσεις όπως αυτές των ρυθμών αναπνοής, καρδιάς και αποκρίσεις του παρασυμπαθητικού νευρικού συστήματος αποτελούν επιβεβαιωμένες εκφράσεις ψυχοφυσιολογικών καταστάσεων οι οποίες εκδηλώνουν καταστάσεις διέγερσης και διάθεσης, (Venables, Christie et al., 1980; Da ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Facing the challenge of improving adaptive interaction in educational technologies scientists and educators have turned their focal point in diverse areas ranging from educational, teaching and behavioural psychology to cognitive, affective and perceptual neuroscience. The introduction of digital technologies and interactive media tools in education has shown improved learning efficiency, much higher memory activation and assimilation than verbal teaching, notably due to enhancing motivation achieved by employing approaches attracting student’s attention. Excelling aspects of audio visual presentation proved highly valuable particularly in classes with multi ethnic groups of students, as for example consistency between definitions and objects which were verbally and visually defined, eliminating possible misconceptions caused by mishearing or misinterpretation by the learner. Taking it all one step further as to how an educational system could be even more efficient, a new element wo ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44400
ND
44400
Εναλλακτικός τίτλος
Design and development of a real time bio-sensing system assessing student mental workload and engagement
Συγγραφέας
Ψάλτης, Αντώνιος Ιωάννης
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Τομέας Πολιτισμού, Περιβάλλοντος, Επικοινωνιακών Εφαρμογών και Τεχνολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μουρλάς Κωνσταντίνος
Ντάβου Μπετίνα
Χαρίτος Δημήτριος
Αρμενάκης Αντώνιος
Σταματόπουλος Παναγιώτης
Κούρτη Ευαγγελία
Ρετάλης Συμεών
Επιστημονικό πεδίο
Μηχανική & Τεχνολογία
Άλλες Επιστήμες Μηχανικού & Τεχνολογίας
Λέξεις-κλειδιά
Βιο - αναδραστική ανίχνευση εμπλοκής σε περιεχόμενο; Εργαλεία ανάλυσης αλληλεπιδράσεων; Εμπλοκή χρήστη Η/Υ στο περιεχόμενο; Ηλεκτρονικό κύκλωμα μέτρησης καρδιακού παλμού και διηλεκτρικής αγωγιμότητας του δέρματος; Μοντελοποίηση νευροφυσιολογικών μετρήσεων σε μοντέλο του Russell
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
325 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα