Σημασιολογία απείρων παιγνίων για γλώσσες λογικού προγραμματισμού

Περίληψη

Η διατριβή επικεντρώνεται στη μελέτη της σημασιολογίας λογικών προγραμμάτων και την ανάπτυξη άπειρων παιγνίων πλήρους πληροφόρησης που αποδίδουν αυτή τη σημασιολογία. Αρχικώς, μελετάται ο προτασιακός λογικός προγραμματισμός. Στο άρθρο [M.H. van Emden, Quantitative deduction and its fixpoint theory, Journal of Logic Programming 3(1)(1986) 37-53] περιγράφεται ένα παίγνιο μεταξύ δύο παικτών. Σε αυτό, δεδομένου ενός προτασιακού λογικού προγράμματος χωρίς άρνηση και ενός ατόμου (ground atom) που ανήκει σε αυτό, ο Παίκτης Ι, προσπαθεί να αποδείξει ότι ο ατομικός τύπος είναι αληθής (έχει δηλαδή το ρόλο του Believer), ενώ ο Παίκτης ΙΙ ότι δεν είναι (έχει δηλαδή το ρόλο του Doubter). Έτσι ο στόχος (goal), επιτυγχάνει ως αποτέλεσμα μιας ερώτησης (query) στο πρόγραμμα, αν ο Παίκτης Ι έχει νικηφόρα στρατηγική. Στα πλαίσια της διατριβής, το παίγνιο επεκτείνεται έτσι ώστε να αποδίδει τη σημασιολογία και των προγραμμάτων με άρνηση. Όταν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού εμφανίζεται αρνητικά προσημασ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis focuses on the study of the semantics of logic programs and the development of infinite games of perfect information between two players that capture this semantics. Initially, we study propositional logic programming. In [M.H. van Emden, Quantitative deduction and its fixpoint theory, Journal of Logic Programming 3 (1) (1986) 37-53] a game between two players is described. In this, given a propositional logic program without negation and a ground atom that belongs to the program, Player I, tries to prove that the atomic formula is true (he therefore has the role of the Believer), and the other that it is not (he therefore has the role of the Doubter). So the goal, succeeds as a result of a query to the program, if Player I has a winning strategy. In this thesis, the game is extended to capture the semantics of programs with negation. When during the game a negated atom appears, the two players switch roles. The Believer becomes Doubter and vice versa. In case of infinit ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44078
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44078
ND
44078
Εναλλακτικός τίτλος
Infinite-game semantics for logic programming languages
Συγγραφέας
Γαλανάκη, Χρυσίδα (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Εξεταστική επιτροπή
Ροντογιάννης, Παναγιώτης
Ζάχος Στάθης
Νομικός Χρήστος
Γεργατσούλης Εμμανουήλ
Κούτρας Κωνσταντίνος
Σταματόπουλος Παναγιώτης
Wadge William
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Λογικός προγραμματισμός; Παιγνιοθεωρητική σημασιολογία; Άπειρα παίγνια; Νοηματικός λογικός προγραμματισμός; Μη-μονοτονική συλλογιστική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
92 σ., πιν.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.