Η τιμωρία στο σχολείο και η ορθόδοξη χριστιανική αγωγή: θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση

Περίληψη

Το σχολείο, ως παιδαγωγικός οργανισμός, είναι επιφορτισμένο με τις διαδικασίες της μάθησης, της αγωγής και της κοινωνικοποίησης. Είναι όμως γεγονός, ότι η συνύπαρξη στο ίδιο χώρο μαθητών και εκπαιδευτικών συνδέεται με συγκρούσεις. Αυτές προκύπτουν εξαιτίας συμπεριφορών εκ μέρους των μαθητών, οι οποίες αξιολογούνται ως «απείθαρχες» από την πλευρά των δασκάλων και αντιμετωπίζονται με διάφορες κυρώσεις. Οι τιμωρίες στο σχολείο είναι ένα θέμα διαχρονικό και παγκόσμιο, όπως αποδεικνύεται από σύγχρονες αλλά και παλαιότερες βιβλιογραφικές αναφορές. Ερευνητές και εκπαιδευτικοί καλούνται, σύμφωνα με ψυχοπαιδαγωγικά κυρίως κριτήρια, να απαντήσουν στο ερώτημα, αν η χρήση των ποινών είναι σωστή και απαραίτητη ή όχι, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται υποστηρικτές των ποινών από τη μια πλευρά και αρνητές τους από την άλλη. Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η παρουσίαση όχι τόσο της διάστασης μεταξύ των παιδαγωγικών απόψεων, ως προς το θέμα των ποινών, αλλά των κοινών τους σημείων και της σύνδεσής τους ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

School, as a pedagogical institution, is responsible for the processes of learning, education and socialization. It is commonly accepted, though, that the coexistence of students and teachers in the same area, is associated with conflicts. These arise due to students' behavior, that is assessed as 'undisciplined' and is dealt with various penalties by teachers. Punishment in school is an in temporal and universal matter, as it turns out by contemporary and earlier literature references. Based on psychological and pedagogical criteria, researchers and teachers are called to answer the question, whether the use of sentences is correct and necessary or not, and as a result appear the supporters from one side and the naysayers on the other. The purpose of this thesis is to present not to present the dimension of the pedagogical views on the issue of penalties, but their mutual points and their connection with the beliefs of the Orthodox Christian Education An additional purpose is to inf ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42698
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42698
ND
42698
Εναλλακτικός τίτλος
School punishment and orthodox christian education: theoretical and empirical approach
Συγγραφέας
Σίσκου, Γιολάντα (Πατρώνυμο: Σωκράτης)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ρεράκης Ηρακλής
Κογκούλης Ιωάννης
Βάντσος Μιλτιάδης
Κωτσιόπουλος Κωνσταντίνος
Ράντζου Μαρία
Στογιαννίδης Αθανάσιος
Φούκας Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Τιμωρία; Ποινή; Σχολείο; Κανόνες; Ορθόδοξη χριστιανική αγωγή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
472 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)