Η επίδραση της δια βίου μάθησης, μέσω του γραμματισμού ενηλίκων, στην ενίσχυση του κοινωνικού και πολιτισμικού κεφαλαίου για την άρση του κοινωνικού αποκλεισμού και την κοινωνική ένταξη: εμπειρική έρευνα στο θεσμό των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας στην Ελλάδα

Περίληψη

Η δια μάθηση είναι μία διαδικασία που λαμβάνει χώρα καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του ατόμου. Πρόκειται για μία διαδικασία που ξεκινάει από την αρχή της γέννησης του ατόμου, εξελίσσεται και συνεχίζεται είτε άτυπα είτε τυπικά μέσα από τη φοίτηση στο σχολείο, για να παύσει να υφίσταται μόνο στο τέλος της ζωής.Στα πλαίσια της δια βίου μάθησης εντάσσεται και ο γραμματισμός ενηλίκων, στον οποίο εστιάζει η παρούσα διατριβή. Πιο συγκεκριμένα, σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη της επίδρασης του γραμματισμού ενηλίκων στο κοινωνικό και πολιτισμικό κεφάλαιο των εκπαιδευομένων, με στόχο την άρση του κοινωνικού αποκλεισμού και την επίτευξη της κοινωνικής ένταξης. Εστιάζοντας στο παράδειγμα της Ελλάδας, επίκεντρο μελέτης αποτελούν οι εκπαιδευόμενοι στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τα οποία παρέχουν γραμματισμό σε ενήλικες. Στόχος είναι να απαντηθούν μία σειρά από ερωτήματα όπως τα εξής: Πώς επιδρά το νέο γνωστικό και ανθρώπινο κεφάλαιο που αποκτούν οι ενήλικες στο κοινωνικό και πολιτισμικό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Lifelong learning is a process which takes places throughout one’s life. It is a process that starts from birth to evolve and continue either formally or informally through schooling and ceases to exist only at the end of life.Adult literacy, which is the focus of this PhD thesis, is also included in the context of lifelong learning. More specifically, the aim of this thesis is to study the impact of adult literacy in the social and cultural capital of learners, aiming at combating social exclusion and achieving social inclusion. Focusing on the case of Greece, focus is placed on students in Second Chance Schools, which are schools providing literacy to adults in Greece.An attempt is made to provide answers to a number of questions, such as: Which is the impact of education on the social and cultural capital of adult participating in adult literacy programs? How investing in learning can affect the lives of social vulnerable groups, where the majority of learners in Second Chance Schoo ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
DOI
10.12681/eadd/37572
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37572
ND
37572
Εναλλακτικός τίτλος
The impact of lifelong learning and adult literacy on social and cultural capital with the aim of to combatting social exclusion: an empirical research in second chance schools in Greece
Συγγραφέας
Ρουμελιώτου, Μυρσίνη (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ρόντος Κωνσταντίνος
Ναγόπουλος Νικόλαος
Γρηγορίου Παναγιώτης
Γιαβρίμης Παναγιώτης
Κάλλας Ιωάννης
Ιωσηφίδης Θεόδωρος
Γαβαλάς Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Διά βίου μάθηση; Κοινωνικό κεφάλαιο; Γραμματισμός ενηλίκων; Πολιτισμικό κεφάλαιο; Σχολεία δεύτερης ευκαιρίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
348 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.