Cogito Mortis: από τον θάνατο του υποκειμένου στο υποκείμενο του θανάτου

Περίληψη

Ο «Πόνος της Εμπειρίας», η χαϊντεγκεριανή αυτή σύλληψη μέσα στο Das Ereignis, (μια πραγματεία ανέκδοτη επάνω στις Συμβολές του), όπως επαναορίζει Θάνατο, -που έμεινε οντολογικά μετέωρος στο Είναι ακριβώς και Χρόνος, συμβάλλοντας στην Αποτυχία του-, είναι εν δυνάμει το έδαφος, στα φαινομενολογικά ακρώρεια, πάνω στο οποίο θα ηρείδετο μετα-μεταμοντερνικό Υποκείμενο στο νέο της «Στροφής» Χωρόχρονο. Στον νέο αυτόν Χωρόχρονο, τέταρτης χρονικής διάστασης, στήριγμα του Συμβάντος, την περίφημη «κοντινότητα», που μέσα στο Das Ereignis θεάται ως «Πόνος της Εμπειρίας», (όπως επαναπροσδιορίζει Θάνατο σε χίαση Dasein και Είναι, «εγγύτητα» αμοιβαίας Αβύσσου τους), βρίσκουμε οιονεί ένα στήριγμα, -ενισχυμένο πρόσθετα από την καρτεσιανή αποδόμηση των πρώτων από τους στοχασμούς του-, επέκεινα μεταφυσικών συλλήψεων, για το μετα-αποδομικό πλέον «ποιός» μας. Αυτό προεξάρχει άλλωστε κι ως ντεριντιανό αιτούμενο, εν είδει «ιδιο-αποϊδιοποίησης» εντός του περίφημου άρθρου του στο Τί έπεται Υποκειμένου. Στο έδαφ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The “Pain of the Experience”, this fairly unknown concept in Heidegger’ s Das Ereignis (one of his unpublished essays concerning his Contributions), in the way that it redefines Death, -which remained ontologically ungrounded in Being per se and Time, contributing to its failure-, can feature as this abysmal ground, bringing phenomenology up to its utmost limits, on which the surfacing of a post-deconstructive Subject seems after all conceivable through the re-conceptualization of the new Time-Space of “the Turn”. On this, that is, new Time-Space, the fourth, so called, dimension, pillar of the Event, what has come to be known as “nearness” in Ηeidegger’s Time and Being, that precisely in Das Ereignis is further elaborated as “Pain of the Experience”-, (via redefining Death as junction of Dasein and Being, the nearness of their mutual Abyss), we find enough support, -additionally intensified by the deconstruction of the Cartesian meditations-, beyond metaphysical grounds, for our meta- ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2036)
DOI
10.12681/eadd/37142
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37142
ND
37142
Εναλλακτικός τίτλος
Cogito Mortis: from the death of the subject to the subject of death
Συγγραφέας
Σδρόλιας, Δημήτρης (Πατρώνυμο: Θωμάς)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Φιλοσοφίας
Εξεταστική επιτροπή
Ποταμιάνου Ελένη
Λασηθιωτάκη Ελένη
Μπανάκου-Καραγκούνη Νίκη-Χαρά
Μπακονικόλα-Γιαμά Έρση
Φουρνάρος Σωτήρης
Πελεγρίνης Θεοδόσιος
Γλυκοφρύδη-Λεοντσίνη Αθανασία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Υποκείμενο; Θάνατος; Μετα - αποδομικότητα; Μετα - μεταμοντερνικότητα; Χάιντεγκερ, Μάρτιν (1889-1976); Ντεριντά, Ζακ (1930–2004); Ψυχανάλυση; Πόνος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
470 σ., εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.