Ποιοτική και ποσοτική έρευνα με στόχο την χαρτογράφηση της ιστορικής συνείδησης και των κοινωνικών αναπαραστάσεων (για το έθνος και την ετερότητα) των μαθητών/-τριών του λυκείου στο πλαίσιο του προγράμματος της Βουλής

Περίληψη

Θεμελιακός στόχος της παρούσας διατριβής είναι αφενός να καταρτίσει ένα κατά το δυνατόν πλήρη εννοιολογικό χάρτη σχετικά με την ιστορική συνείδηση, ο οποίος θα προσθέσει στοιχεία στον θεωρητικό προβληματισμό και αφετέρου να χαρτογραφήσει την ιστορική συνείδηση και τις κοινωνικές αναπαραστάσεις των μαθητών/-τριών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα της Βουλής των Ελλήνων "Βουλή των Εφήβων". Το ερευνητικό μέρος και τα πορίσματα φιλοδοξούν να αποτελέσουν, μαζί με τις προηγούμενες έρευνες, σημείο εκκίνησης για τον επαναπροσδιορισμό και την αναπλαισίωση της διδακτικής πρακτικής αλλά και του τρόπου με τον οποίο προσεγγίζεται η σχέση με το παρελθόν στο δημόσιο χώρο και λόγο. Ειδικότερα, στο θεωρητικό κομμάτι αναλύεται η εννοιολογική γενεαλογία της ιστορικής συνείδησης και οι ποικίλες σημασίες που έλαβε, καταλήγοντας στην τυπολογία του γερμανού θεωρητικού της ιστορίας Jörn Rüsen (παραδοσιακός, παραδειγματικός, κριτικός και γενετικός τύπος ιστορικής συνείδησης)./Στο δεύτερο μέρος περιγράφεται η μεθοδ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Fundamental objective of this phd thesis is on the one hand to develop as complete as possible a conceptual map regarding the historical consciousness, which will add elements to the theoretical reflection, even gauntly, and from the other hand to map the historical consciousness of students participated in the program of the Hellenic Parliament "Youth Parliament" in order to continue a series of related researches. The research and the findings, which are gathered, aspire to become, along with previous research, the starting point for the redefinition and reframe of teaching practice. In particular, in the theoretical part it is analyzed the conceptual genealogy of historical consciousness and the diverse meanings, which it took, leading however to the typology of the german theorist of history Jörn Rüsen (the traditional, the exemplary, the critical and the genetic type).In the second part, the methodology of the survey is described. In particular, the qualitative and quantitative Co ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
DOI
10.12681/eadd/32911
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32911
ND
32911
Συγγραφέας
Παπαγεωργίου, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Φίλιππος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κόκκινος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Ιστορική συνείδηση; Κοινωνικές αναπαραστάσεις; Βουλή των Εφήβων; Εθνοκεντρισμός; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.