Μελέτη της χημικής σύστασης των σωματιδιακών εκπομπών από καύση βιοντίζελ

Περίληψη

Η απαίτηση της Ε.Ε. ώστε το 10% των ενεργειακών αναγκών για τις μετακινήσεις να καλύπτεται από ανανεώσιμα καύσιμα ως το 2020 οδήγησε τα τελευταία χρόνια στην εκτεταμένη χρήση του βιοντίζελ. Από τους μεθυλεστέρες των λιπαρών οξέων, αυτός του κραμβελαίου (Rapeseed Methyl Ester, RME) χρησιμοποιείται συχνότερα στην Ευρώπη για τη παραγωγή του βιοντίζελ και για το λόγο αυτό επιλέχθηκε στην παρούσα διατριβή. Στόχος της διατριβής είναι ο προσδιορισμός της επίδρασης της αύξησης του ποσοστού του βιοντίζελ στις εκπομπές των κυριότερων σωματιδιακών ρύπων και στην οξειδωτική δραστικότητα του διαλυτού οργανικού κλάσματος (Soluble Organic Fraction, SOF) της σωματιδιακής ύλης (Diesel Particulate Matter, DPM). Για το λόγο αυτό, επιλέχθηκαν τρία σύγχρονα επιβατηγά οχήματα ντίζελ (Euro 4+) εφοδιασμένα με οξειδωτικό καταλύτη, ενώ τα οχήματα 1 (V1) και 3 (V3) έφεραν επιπλέον διαφορετικού τύπου συστήματα ελέγχου των σωματιδιακών εκπομπών. Για τις δοκιμές επιλέχθηκε ένα συμβατικό καύσιμο ντίζελ χαμηλού θείου ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

atty Acid Methyl Esters (FAMEs) are the most common renewable fuels used for diesel fuel blending. Rapeseed Methyl Ester (RME) is currently the most common FAME type throughout Europe and was chosen for this study. The objective of this study was to evaluate the impact of higher RME levels on unregulated particle emissions. Three Euro 4-compliant light-duty diesel vehicles were selected. All vehicles featured exhaust gas recirculation (EGR) and some type of diesel oxidation catalyst (DOC). Two vehicles were also equipped with Diesel Particulate Filters (DPF) using two different DPF regeneration strategies. Four FAME/diesel blends were blended and tested: A reference diesel fuel (<10mg/kg sulphur) (B0) and 3 blends of this fuel with RME at 10% v/v (B10), 30% v/v (B30), and 50% v/v (B50) over both the regulatory New European Driving Cycle (NEDC) and ‘real-world’ ARTEMIS driving cycle for particulate matter (PM), particularly: (a) determination of the Soluble Organic Fraction (SOF) of the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28403
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28403
ND
28403
Εναλλακτικός τίτλος
Chemical characterization of participate matter emitted from biodiesel combustion
Συγγραφέας
Γρηγοράτος, Θεόδωρος (Πατρώνυμο: Σπυρίδων)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας
Εξεταστική επιτροπή
Σαμαρά - Κωνσταντίνου Κωνσταντίνα
Σαμαράς Ζήσης
Βουτσά Δήμητρα
Πούλιος Ιωάννης
Ζαχαριάδης Γεώργιος
Τζιαχρήστος Λεωνίδας
Λαμπροπούλου Δήμητρα
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Χημεία
Λέξεις-κλειδιά
Βιοχημικός χαρακτηρισμός; Βιοντίζελ; Καυσαέρια ντίζελ; Διαλυτό οργανικό κλάσμα; Σωματιδιακή ύλη ντίζελ; Οξειδωτική δραστικότητα; κ - αλκάνια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)