Διαφοροποίηση των τρόπων νοηματοδότησης των οπτικών αντιλημμάτων στις εικαστικές και στις επικοινωνιακές εικόνες

Περίληψη

Αντικείμενο της Διατριβής είναι οι ειδικές συνθήκες υπό τις οποίες μπορεί να προταθεί ένας συγκεκριμένος τρόπος αντιμετώπισης των επικοινωνιακών, διαφημιστικών και λοιπών διακινούμενων εικόνων εις τρόπον, ώστε ο αντιλήπτορας να μην υφίσταται αλλοτρίωση της ειδικής κοινωνικής ταυτότητας προέλευσής του, ούτε να εξαναγκάζεται σε ανεξέλεγκτη θυμική αντίδραση. Οι υποθέσεις εργασίας είναι οι εξής δύο: α) Η διακίνηση των εικόνων συντελείται στο πλαίσιο της Εποχής των Εικόνων, μιας καινοφανούς χαρακτήρα περιόδου που διανύουμε και σημαίνεται τόσο από την εξέλιξη του μεταμοντέρνου, όσο και από την κορύφωση των παγκοσμιοποιητικών οικονομικών τάσεων. Το Μεταμοντέρνο εξετάζεται ως δυνητική προϋπόθεση υπεράσπισης όλων των εν τω γίγνεσθαι διαφοροποιήσεων του κοινωνικού υποκειμένου σε επίπεδο προέλευσης και σε επίπεδο αυτοπροσδιορισμού. Η Παγκοσμιοποίηση εδράζεται στην επαναστατική κατάργηση των κλασικών συνθηκών χρήσης του χρήματος και φαίνεται να μην μπορεί πια να αναλυθεί με τα γλωσσικά εργαλεία όλ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Purpose of this dissertation is to speculate the special conditions under which media, advertising and other mainstream pictures are to be treated in a way that the perceiver gets rid of any alienation of his unique social origin of identity or any forced reactions under highly sentimental state of mind. There are two case studies: a. The image circulating gets accomplished within the network of the Visual Era, a new-fangled period we run. The above circulation is marked on the one hand by the postmodern evolution and on the other hand by the zenith-coming of the globalizing economy tendencies. Postmodern is studied as a potential prerogative for a defense of all constructive differentiations of the social subject on a level of both origin and self-determination. Globalization abuts on the revolutionary annulment of the classic conditions of using money and it further more seems incompetent to come under analysis through the language tools of all the political philosophies originated i ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23404
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23404
ND
23404
Εναλλακτικός τίτλος
On differentiating several ways to put meaning onto visual percepts produced by both, artistic and media pictures.
Συγγραφέας
Κορομηλάς, Ηλίας (Πατρώνυμο: Εμμανουήλ)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
Εξεταστική επιτροπή
Σκαρπέλος Ιωάννης
Ποταμιάνος Δημήτρης
Αργυράκη Μαρία-Ρεγγίνα
Βασλαματζής Γρηγόρης
Καββαθάς Διονύσης
Ρηγοπούλου Καλλιόπη
Ποταμιάνος Γρηγόρης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
ΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Οπτικός πολιτισμός και οπτική κοινωνιολογία; Εικόνες τέχνης και εικόνες προσομοίωσης; Γνωστικές επιστήμες; Νευροεπιστήμες, Συνείδηση και επίγνωση; Επιμέρους - καθ' όλου, Τύπος - σήμα; Μεταμοντερνισμός κατά παγκοσμιοποίησης; Αισθησιοκρατικό παιδευσιακό μοντέλο; Ρεαλιστική πραγματικότητα και εικονική πραγματικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
218 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)