Η πατερική διδαχή στα κατηχητικά σχολεία της εκκλησίας της Ελλάδος: ιστορική αναδρομή και διδακτική αξιοποίηση

Περίληψη

Σκοπός της έρευνας είναι να γίνουν γνωστές στη σύγχρονη νεότητα, μέσω της ενοριακής κατήχησης, οι απόψεις των Πατέρων της Εκκλησίας, με βάση τα κείμενα τους και νέα μεθοδολογία. Εφαρμόζεται Πολυμεθοδολογική προσέγγιση και ανάλογα με την πλευρά του θέματος επιλέγονται οι μέθοδοι: ιστορική, διερευνητική, ανάλυση περιεχομένου και μέθοδος ερωτηματολογίου σε συνδυασμό με μια μορφή της έρευνας-δράσης. Ερευνητικά ερωτήματα: ποιες οι αιτίες για τις συγκεκριμένες επιλογές στα αναλυτικά προγράμματα και κατηχητικά βιβλία κατά το παρελθόν και ποιες επιλογές μπορούν σήμερα να συμβάλουν στην επιτυχία τού σκοπού τής κατήχησης. Από τη διερεύνηση φαίνεται ότι δεν χρησιμοποιήθηκαν κατά το παρελθόν πατερικά κείμενα παρά μόνο στίχοι κατά την επεξεργασία των μαθημάτων. Το Curriculum πατερικά κείμενα με κοινωνικό προβληματισμό και την ομαδοκεντρική διδασκαλία, εφαρμόστηκε με προσωπική διδασκαλία της ερευνήτριας σε πενήντα Κατηχητικά Σχολεία κατώτερης και μέσης βαθμίδας, σε ενορίες της Αρχιεπισκοπής Αθηνών κ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the research is to make known to the contemporary youth, through the catechism, (Sunday schools teaching) the ideas of the Teachers Fathers’ of the church on the basis of their texts and new methodology. Multimethodologistic approach is applied and according to the aspect of the theme the methods are chosen: historical, investigative, analysis of the context and method of questionnaire in combination with a form of Action Research. Searching questions: what are the causes of the specific choices of the curricula and the catechistic books? In the past and which choices can today contribute to the success of the purpose of the catechism. Through the research it is shown that in the past the Teachers Fathers' texts were not used but only lines of their books during the process of the lessons. The Curriculum Teacher Fathers' texts with social problematism and the team-centered teaching was applied with personal teaching of the searcher at fifty Sunday schools of lower and me ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21223
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21223
ND
21223
Εναλλακτικός τίτλος
The teaching of the teacher fathers' texts at the Sunday schools of the church of Greece: historical retrogradation and educative development
Συγγραφέας
Τσαγκαρλή-Διαμάντη, Ευαγγελία (Πατρώνυμο: Διονύσιος)
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Περσελής Εμμανουήλ
Σταυρόπουλος Αλέξανδρος
Φούσκας Κωνσταντίνος
Βαγιανός Γεώργιος
Δεληκωνσταντής Κωνσταντίνος
Κρουσταλλάκης Γεώργιος
Παπακωνσταντίνου Θεόδωρος
Τζιράκης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Αναλυτικά προγράμματα; Βιβλία; Βοηθήματα; Εκκλησία Ελλάδος; Κατηχητικά σχολεία; Ομαδοκεντρική διδασκαλία; Πατέρες της εκκλησίας; Πατερικά κείμενα; Πατερική διδαχή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
392 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)