Η δομή και η ανάπτυξη των γνωστικών και των υπεργνωστικών ικανοτήτων από τα τρία έως τα οκτώ χρόνια

Περίληψη

Η έρευνα αυτή κινήθηκε μέσα στο πλαίσιο της θεωρίας του Δημητρίου (Demetriou, 1998β, 2000, τυπώνεται) και ο βασικός της στόχος ήταν η διερεύνηση της αρχιτεκτονικής και της ανάπτυξης του νου στις ηλικίες από τα 3 έως τα 8 χρόνια. Συγκεκριμένα, η έρευνα αποσκοπούσε να ελέγξει αν οι θεμελιώδεις αρχές οργάνωσης του γνωστικού συστήματος, όπως αυτές έχουν διατυπωθεί θεωρητικά και επιβεβαιωθεί πειραματικά από τον Δημητρίου και τους συνεργάτες του σε μεγαλύτερες ηλικίες, εφαρμόζονται και οργανώνουν τη γνωστική εμπειρία ήδη από την ηλικία των 3 1/2 ετών. Αναλυτικότερα, εξετάστηκαν οι δύο ακόλουθες θεμελιώδεις αρχές οργάνωσης του νου: (α) η αρχή της ανά πεδίο εξειδίκευσης, και, (β) η αρχή της υποκειμενικής ισοδυναμίας-διακριτότητας των ικανοτήτων. Η εφαρμογή της αρχής της ανά πεδίο εξειδίκευσης ελέγχθηκε μέσω της κατασκευής και της χορήγησης στα παιδιά γνωστικών έργων, τα οποία απευθύνονταν σε τρία διαφορετικά Συστήματα Εξειδικευμένων Ικανοτήτων (ποσοτικό-συσχετικό, ποιοτικό-αναλυτικό, και εικον ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present study was to investigate the architecture and the development of the cognitive and the hypercognitive abilities of 3 to 8 year-old children. For this purpose, two batteries of tests were constructed, the cognitive and the hypercognitive one. The cognitive battery included three sub-batteries. That is, it included items that addressed (a) the quantitative-relational, (b) the qualitative-analytical, and (c) the spatial-imaginal ability. The hypercognitive battery also included three sub-batteries. The first addressed the hypercognitive ability to produce estimations of similarity between cognitive tasks, the second addressed the ability to estimate the relative difficulty of various cognitive tasks, and the third addressed the ability of children to reproduce the stages that one must go through when solving a cognitive task. The main hypotheses of this study were as follows: (1) The cognitive abilities were expected to be organized according to the principle of dom ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/20295
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/20295
ND
20295
Εναλλακτικός τίτλος
Cognitive and hypercognitive abilities of three to eight year-old children. Development and structure
Συγγραφέας
Καζή, Σμαράγδα του Ιωάννης
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καργόπουλος Φίλιππος
Συγκολλίτου Ευθυμία
Μαρκούλης Διομήδης
Παπαδοπούλου Δήμητρα
Τζουριάδου Μαρία
Κιοσέογλου Γρηγόρης
Μπαμπλέκου Ζωή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Γνωστικές ικανότητες; Υπεργνωστικές ικανότητες; Συστήματα εξειδικευμένων ικανοτήτων; Ποσοτική-συσχετική ικανότητα; Ποιοτική-αναλυτική ικανότητα; Εικονική-χωροταξική ικανότητα; Εκτιμήσεις ομοιότητας και δυσκολίας; Μεταγνώση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
246 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)