Ταυτότητες φύλου στο λόγο μαθητών και μαθητριών εφηβικής ηλικίας για την εργασία

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή στοχεύει στη μελέτη του λόγου με τον οποίο οι έφηβοι μαθητές και μαθήτριες διαπραγματεύονται τις έννοιες της εργασίας,, της μελλοντικής τους απασχόλησης και του ρόλου του φύλου στη διαμόρφωση της επαγγελματικής ζωής. Για τους σκοπούς της μελέτης διεξήχθησαν 47 (23 κορίτσια και 24 αγόρια) ημιδομημένες συνεντεύξεις με μαθητές/τριες Α και Β τάξης Ενιαίου Λυκείου και ΤΕΕ στους νομούς Θεσσαλονίκης και Τρικάλων. Η ανάλυση του λόγου των συνεντεύξεων βασίστηκε στις αρχές της κριτικής ανάλυσης λόγου, που αναπτύσσεται μέσα στο θεωρητικό πλαίσιο του φεμινιστικού μεταστρουκτουραλισμού και ανέδειξε την ποικιλία των ερμηνευτικών ρεπερτορίων και επιχειρημάτων που χρησιμοποιούνται. Συγκεκριμένα, η εργασία στο λόγο των εφήβων της έρευνας κατασκευάζεται τόσο ως μέσο επιβίωσης όσο και ως ευκαιρία για την ικανοποίηση ανώτερων ψυχολογικών αναγκών (ευχαρίστηση αυτοπραγμάτωση). Οι έφηβοι μαθητές και μαθήτριες παρουσιάζονται τόσο ως ρεαλιστές σχετικά με το μέλλον όσο και οραματιστές καλύ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study aim to explore the discourse, which adolescents students (male and female) use to negotiate the meaning of work, their future employment and the influence of gender in the formation of occupational life. For the purpose of this study 47 (23 female 24 male) semi-structured interviews with pupils of 1st and 2nd grade of high school of Thessaloniki and Trikala were contacted. The analysis was based on the principles of the critical discourse analysis, which developed in the context of the feminist post-structuralism and reveal the variety of interpretative repertoires which used. The results showed that adolescents construct the meaning of work either as a mean for survivor or as a chance for fulfillment of higher psychological needs (for example satisfaction, self -actualization). Adolescent students appear to be realistic about their future while at the same time they are whishing for better working conditions. The argument of individualization is used to ‘resolve ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/19150
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/19150
ND
19150
Εναλλακτικός τίτλος
Gender identities in adolescent student's discourse about work
Συγγραφέας
Καραμπατζάκη, Δέσποινα (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας. Τομέας Εξελικτικής και Σχολικής Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Δεληγιάννη - Κουϊμτζή Βασιλική
Δικαίου Μαρία
Στογιαννίδου Αριάδνη
Ζιώγου-Καραστεργίου Σιδηρούλα
Συγκολλίτου Ευθυμία
Σακκά Δέσποινα
Αθανασιάδου Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Ταυτότητες φύλου; Λόγος για την εργασία; Έφηβοι; Μαθητές; Ανάλυση λόγου; Μεταβατικές διαδικασίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
274 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)