Περίληψη
Η ψηφιακή διδασκαλία αποτελεί εκπαιδευτικό εργαλείο ευρείας αξιοποίησης της τεχνολογίας της Πληροφορικής με σκοπό την ικανοποίηση του αιτήματος για απομεμακρυσμένη, συνεχιζόμενη έως και δια βίου εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτών των αλλαγών η ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο μέσω της παροχής υψηλού επιπέδου υπηρεσιών. Η παρούσα διδακτορική διατριβή επικεντρώνεται: • στην ανάλυση του θεωρητικού και εκπαιδευτικού υπόβαθρου της ψηφιακής διδασκαλίας ως μοντέλου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης σύμφωνα με την αναδρομική, τρέχουσα Ελληνική και Διεθνή βιβλιογραφία, • στην εξέταση της επίδρασης των τεχνολογικών καινοτομιών, στην εκπαιδευτική διαδικασία • στην παρουσίαση της πλατφόρμας ψηφιακής διδασκαλίας των εξεταζόμενων Πανεπιστημίων (Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Πανεπιστήμιο Πατρών) με την επεξήγηση των δομών λειτουργίας της, • στην ανάπτυξη των παρεχόμενων ψηφιακών μαθημάτων: - Προπονητική, Βασικέ ...
Η ψηφιακή διδασκαλία αποτελεί εκπαιδευτικό εργαλείο ευρείας αξιοποίησης της τεχνολογίας της Πληροφορικής με σκοπό την ικανοποίηση του αιτήματος για απομεμακρυσμένη, συνεχιζόμενη έως και δια βίου εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτών των αλλαγών η ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο μέσω της παροχής υψηλού επιπέδου υπηρεσιών. Η παρούσα διδακτορική διατριβή επικεντρώνεται: • στην ανάλυση του θεωρητικού και εκπαιδευτικού υπόβαθρου της ψηφιακής διδασκαλίας ως μοντέλου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης σύμφωνα με την αναδρομική, τρέχουσα Ελληνική και Διεθνή βιβλιογραφία, • στην εξέταση της επίδρασης των τεχνολογικών καινοτομιών, στην εκπαιδευτική διαδικασία • στην παρουσίαση της πλατφόρμας ψηφιακής διδασκαλίας των εξεταζόμενων Πανεπιστημίων (Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Πανεπιστήμιο Πατρών) με την επεξήγηση των δομών λειτουργίας της, • στην ανάπτυξη των παρεχόμενων ψηφιακών μαθημάτων: - Προπονητική, Βασικές Τεχνικές, Τακτική, Κανονισμοί Υδατοσφαίρισης στους προπτυχιακούς φοιτητές του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) - Εισαγωγή στη Βιβλιοθηκονομία, Αρχές Βιβλιοθηκονομίας και Είδη Βιβλιοθηκών του Τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Αθηνών (ΤΕΙ) Αθηνών • στην παρουσίαση των υπηρεσιών και των λειτουργιών των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών της έρευνας (Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Πανεπιστήμιο Πατρών) • στην παρουσίαση και ανάλυση της διοικητικής δομής, του οργανογράμματος και της διαχείρισης των Ακαδημαϊκών Ελληνικών Βιβλιοθηκών και τέλος • στην αξιολόγηση του ρόλου των σύγχρονων Ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών. Σκοπός της είναι η μελέτη και η αξιολόγησή του ρόλου των Ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών στο σύγχρονο Ακαδημαϊκό μοντέλο εκπαίδευσης, με την κατανόηση των πληροφοριακών αναγκών της ομάδας ψηφιακής διδασκαλίας της εκπαιδευτικής κοινότητας, με την εξέταση του είδους και της έκτασης της χρήσης των υπηρεσιών της, ώστε να υποδειχθούν τα τρωτά σημεία της συνολικής υποδομής της, με σκοπό την ανάπτυξη και εφαρμογή σύγχρονων βιβλιοθηκονομικών υπηρεσιών. Η διατριβή αποτυπώνει τις δύο όψεις της εκπαιδευτικής αναμόρφωσης: από τη σκοπιά του παροχέως γνώσης (εκπαιδευτικό ίδρυμα, οργανισμός, βιβλιοθήκη κ.λπ.) και από τη σκοπιά του διδασκομένου. Αναλύεται η έννοια της ψηφιακής διδασκαλίας και αναδεικνύεται η επίδραση των τεχνολογικών καινοτομιών στη συνολική εκπαιδευτική διαδικασία. Παρατίθενται μεθοδολογίες αξιολόγησης του συνόλου λειτουργίας της ψηφιακής διδασκαλίας στα πλαίσια εκπαιδευτικών οργανισμών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Παρουσιάζεται η έκταση και το είδος της χρήσης των βιβλιοθηκονομικών υπηρεσιών από την εξ αποστάσεως εκπαιδευτική κοινότητα και επιπρόσθετα, γίνεται αναφορά στους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους τα μέλη της κοινότητας αυτής δεν καταλήγουν στην ευρεία αξιοποίηση των παρεχόμενων βιβλιοθηκονομικών πηγών και υπηρεσιών. Επιπλέον, εξετάζονται οι θεματολογίες που αφορούν την υποδομή και τις λειτουργίες που οφείλει να διαθέτει η σύγχρονη ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη με σκοπό την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών προς τους φοιτητές ψηφιακής εκπαίδευσης. Τέλος αναδεικνύεται η άρρηκτη σχέση και η αναγκαιότητα συνεργασίας μεταξύ Ελληνικών ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών και εκπαιδευτικών οργανισμών, στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον και παρουσιάζονται βραχυπρόθεσμες/μεσοπρόθεσμες εκτιμήσεις της πορείας και της αποδοχής της από την επιστημονική και τεχνολογική κοινότητα.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
E-learning constitute educational materials characterized by a broad utilization of information technology in order to meet the demand for off-campus, continuous and lifelong learning. In the core of these modifications, academic libraries play a crucial role in their effort to provide high level library services. This dissertation focuses on: • analysis of theoretical and educational background of the e-learning as education model in university in accordance of Greek and international literature, • examine the impact of technological innovation in the educational process, • present the digital platform of relevant teaching Universities (University of the Aegean, University of Athens, University of Crete, University of Macedonia, University of Patras, University of Thessaly) with an explanation of the functioning of structures, • development the digital lessons: - Coaching, Basic Techniques, Regular, Water Polo to undergraduate students of the Faculty of Physical Education and Sport (T ...
E-learning constitute educational materials characterized by a broad utilization of information technology in order to meet the demand for off-campus, continuous and lifelong learning. In the core of these modifications, academic libraries play a crucial role in their effort to provide high level library services. This dissertation focuses on: • analysis of theoretical and educational background of the e-learning as education model in university in accordance of Greek and international literature, • examine the impact of technological innovation in the educational process, • present the digital platform of relevant teaching Universities (University of the Aegean, University of Athens, University of Crete, University of Macedonia, University of Patras, University of Thessaly) with an explanation of the functioning of structures, • development the digital lessons: - Coaching, Basic Techniques, Regular, Water Polo to undergraduate students of the Faculty of Physical Education and Sport (TEFAA) National University of Athens, - Introduction to Library Science, Library Science Principles and Types in Departure of Library Science and Information Systems in the Technological Educational Institute of Athens (TEI) of Athens, • present services and functions of academic libraries (University of the Aegean, University of Athens, University of Crete, University of Macedonia, University of Patras, University of Thessaly), • present and analysis the administrative structure, organizational structure and management of Greek Academic Libraries and finally, • evaluate the role of modern academic libraries. Its purpose is to study and evaluate the role of academic libraries in the modern academic model of education, understanding the information needs of the digital teaching team of the Academic community, by examining the nature and extent of use of services in order to indicate the vulnerabilities of the global infrastructure, for development and application of modern library services. In this thesis both aspects of the educational reformation are depicted: from the provider’s perspective (educational institute/organization, library etc.) and from the learner’s point of view. The concept of e-learning is analyzed, and the impact of technological innovations on the total educational process is focused. Methodology to evaluate the effectiveness of an e-learning program throughout an organization or an educational institute is provided. Usage statistics of the available library services in the case of e-learners are presented in detail. It is shown that although the provided services and scientific sources have increased significantly, the e-learning community does not yet exploit them in a sufficient degree. Furthermore, the optimal structure of a digital library in terms of technological and operational issues, so as to efficiently support and provide high-level services to e-learners is presented. Finally, the increasing necessity for cooperation between modern libraries and educational institutions, as well as the short- and mid-term estimation of its form in the near future and of its acceptance by the scientific and technological community is assessed.
περισσότερα