Οπτικοποίηση παράλληλων και κατανεμημένων συστημάτων: ολοκληρωμένο περιβάλλον προσομοίωσης παράλληλων και κατανεμημένων συστημάτων για την εφαρμογή μεθόδων οπτικοποίησης στη διδασκαλία του παράλληλου προγραμματισμού

Περίληψη

Καθώς αυξάνεται η χρήση των παράλληλων υπολογιστικών συστημάτων, αναπτύσσονται νέες αρχιτεκτονικές, που υποστηρίζονται από διαφορετικά προγραμματιστικά μοντέλα. Η νέα αυτή τάση δημιουργεί ανάγκη για την καθιέρωση ερευνητικών και διδακτικών προτύπων και την εκπαίδευση των σπουδαστών πάνω στην χρήση και τον προγραμματισμό των συστημάτων αυτών. Ο στόχος της παρούσας διατριβής είναι η ενίσχυση της διδασκαλίας του παράλληλου προγραμματισμού, με τον ορισμό μίας σειράς μαθημάτων, την σύνθεση προγραμματιστικών ασκήσεων και την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού προγραμματιστικού περιβάλλοντος, που προσομοιώνει τις βασικές αρχιτεκτονικές των παράλληλων και κατανεμημένων συστημάτων και ενσωματώνει πρωτότυπες μεθόδους οπτικοποίησης για την στήριξη αυτών των μαθημάτων. Για να καθορίσουμε την παιδαγωγική αξία της διδακτικής μας μεθόδου, ορίσαμε ένα σύνθετο μοντέλο αξιολόγησης ως προς δύο άξονες: την ευχρηστία του προγραμματιστικού περιβάλλοντος και τα μαθησιακά αποτελέσματα. Από την ανάλυση ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The widespread use of parallel computer systems has lead to the development of new architectures, which support various programming models. As a consequence, there emerges the need for the establishment of research and educational standards and the training of students on the use and programming of such systems. The present dissertation aims at enhancing the teaching of parallel programming. To accomplish this, we have defined a series of lessons, developed accompanying programming assignments and created an educational Integrated Development Environment (IDE), which simulates the main architectures of parallel and distributed systems and incorporates original visualization methods. In order to determine the educational value of our teaching approach, we have constructed a composite evaluation model that is based upon two axis: the usability of the programming environment and the learner outcomes. Results from the evaluation analysis, have shown that our teaching method satisfies both ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/15415
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/15415
ND
15415
Εναλλακτικός τίτλος
Visualization of parallel and distributed systems: integrated parallel and distributed systems' simulation environment for the application of visualization methods in the teaching of parallel programming
Συγγραφέας
Καπτάν, Αρετή (Πατρώνυμο: Ν.)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Μαργαρίτης Κωνσταντίνος
Σατρατζέμη Μαρία-Αικατερίνη
Δαγδιλέλης Βασίλειος
Μπούσιου-Μακρίδου Δέσποινα
Μανιτσάρης Αθανάσιος
Ευαγγελίδης Γεώργιος
Καρατζά Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Οπτικοποίηση προγράμματος; Διδασκαλία παράλληλου προγραμματισμού; Εκπαιδευτικό λογισμικό; Προσομοιωτές παράλληλης εκτέλεσης; Εργαλεία οπτικοποίησης; Παράλληλα συστήματα; Κατανεμημένα συστήματα; Αξιολόγηση λογισμικού; Ταξινομία του Bloom
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
708 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)