Περίληψη
Αξιοποίηση πολυμέσων με τρισδιάστατα κινούμενα σχέδια στη μάθηση κινητικών δεξιοτήτων.Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν α. η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού λογισμικού στη λογική των Συστημάτων Διαχείρισης Μαθημάτων (ΣΔΜ) συμβατού με τις ανάγκες μάθησης βασικών δεξιοτήτων του βόλεϊ και β. η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της συνδυασμένης χρήσης του λογισμικού με την προσέγγιση της ανεστραμμένης τάξης (flipped learning) στη μάθηση τριών βασικών δεξιοτήτων της πετοσφαίρισης (ποιοτικά και ποσοτικά), στη γνωστική μάθηση (τεχνική και κανονισμούς), στο κλίμα παρακίνησης, στην εσωτερική παρακίνηση, στην αντιλαμβανόμενη αλληλεπίδραση στη χρήση υπολογιστών και στην ικανοποίηση από τη διαδικασία μάθησης, αρχάριων αθλητριών Πετοσφαίρισης. Για της ανάγκες της έρευνας δημιουργήθηκε ο ιστότοπος www.minivolley.gr. Ο ιστότοπος που δημιουργήθηκε περιελάβανε σκίτσα, τρισδιάστατα, κινούμενα σχέδια και βίντεο-διαλέξεις, που παρουσίαζαν την τεχνική των θεμελιωδών δεξιοτήτων και τους κανόνες του παιχνιδ ...
Αξιοποίηση πολυμέσων με τρισδιάστατα κινούμενα σχέδια στη μάθηση κινητικών δεξιοτήτων.Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν α. η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού λογισμικού στη λογική των Συστημάτων Διαχείρισης Μαθημάτων (ΣΔΜ) συμβατού με τις ανάγκες μάθησης βασικών δεξιοτήτων του βόλεϊ και β. η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της συνδυασμένης χρήσης του λογισμικού με την προσέγγιση της ανεστραμμένης τάξης (flipped learning) στη μάθηση τριών βασικών δεξιοτήτων της πετοσφαίρισης (ποιοτικά και ποσοτικά), στη γνωστική μάθηση (τεχνική και κανονισμούς), στο κλίμα παρακίνησης, στην εσωτερική παρακίνηση, στην αντιλαμβανόμενη αλληλεπίδραση στη χρήση υπολογιστών και στην ικανοποίηση από τη διαδικασία μάθησης, αρχάριων αθλητριών Πετοσφαίρισης. Για της ανάγκες της έρευνας δημιουργήθηκε ο ιστότοπος www.minivolley.gr. Ο ιστότοπος που δημιουργήθηκε περιελάβανε σκίτσα, τρισδιάστατα, κινούμενα σχέδια και βίντεο-διαλέξεις, που παρουσίαζαν την τεχνική των θεμελιωδών δεξιοτήτων και τους κανόνες του παιχνιδιού. Στο συγκεκριμένο ιστότοπο ανέβηκαν συνολικά 35 βίντεο, με ασκήσεις εξάσκησης και παρουσιάσεις για τη διδασκαλία και τη μάθηση, σχετικά με τη θεωρητική προσέγγιση του μίνι βόλεϊ και αναλυτικές επιδείξεις με οδηγίες για την εκτέλεση των βασικών δεξιοτήτων που απαιτούνται σε αυτό. Επιπλέον, διέθετε σχετικούς συνδέσμους και ερωτηματολόγια (αξιολόγησης γνώσης, εσωτερικών κινήτρων, παρακίνησης, ικανοποίηση κ.λπ.), που είχαν σκοπό τη διερεύνηση και άλλων στόχων της έρευνας πέραν της ποιοτικής και ποσοτικής αξιολόγησης της μάθησης και εκτέλεσης των βασικών δεξιοτήτων του μίνι βόλεϊ. Επίσης ο ιστότοπος διέθετε δυνατότητες μέσα από φόρουμ για την επικοινωνία των αθλητριών σε μικρές ομάδες, όπως αυτές χωρίσθηκαν πριν την παρέμβαση. Στη συγκεκριμένη έρευνα συμμετείχαν 121 αθλήτριες (πειραματική και ομάδα ελέγχου) 10 έως 12 ετών (ΜΟ=10,79, ΤΑ=1,12), με προπονητική εμπειρία μέχρι 2 χρόνια (ΜΟ=1,47, ΤΑ=1,4). Οι αθλήτριες της πειραματικής ομάδας (ν=66), που ήταν μέλη σε τμήματα υποδομής ομάδων του βόλεϊ είχαν την παρότρυνση και οδηγία να τον επισκέπτονται και σε καθημερινή βάση, αν ήταν δυνατό. Ενώ οι αθλήτριες της ομάδας ελέγχου (ν=55) ακολουθούσαν απλά μια τυπική τυπική διδασκαλία/εξάσκηση. Οι αθλήτριες συμμετείχαν σε 20 προπονητικές μονάδες με συχνότητα 3 φορές την εβδομάδα, για 60΄ η κάθε προπονητική μονάδα. Η δομή της προπονητικής μονάδας ήταν 20΄ προθέρμανση, ασκήσεις και παιχνίδια πολύπλευρης αθλητικής προετοιμασίας (δύναμη, ταχύτητα, χρόνος αντίδρασης, επιδεξιότητα, σκάλες, άλματα κλπ.). Το κυρίως μέρος ήταν για 30΄-35΄ η παρέμβαση για τη μάθηση δεξιοτήτων (κάθε προπόνηση είχε συγκεκριμένο στόχο και 4-5 ασκήσεις για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος). Πραγματοποιήθηκαν τρεις μετρήσεις αρχικές, τελικές (μετά από 4 εβδομάδες και διατήρησης (2 εβδομάδες χωρίς εξάσκηση στις συγκεκριμένες δεξιότητες), στην ποιοτική και ποσοτική αξιολόγηση των τριών δεξιοτήτων (πάσα, μανσέτα και σερβίς). Επίσης οι ασκούμενες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για τη γνωστική απόδοση (τεχνική και κανονισμούς), την εσωτερική παρακίνηση, το κλίμα παρακίνησης, την ικανοποίηση και τη στάση προς την τεχνολογία. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι αθλήτριες και των δυο ομάδων βελτιώθηκαν σε όλες τις δεξιότητες με αυτές της πειραματικής ομάδας να είναι καλύτερες της ομάδας ελέγχου, εκτός της ποσοτικής απόδοσης (knowledge of result), όπου υπήρξε βελτίωση μεταξύ των μετρήσεων, αλλά δεν υπήρξαν διαφορές μεταξύ των ομάδων. Σχετικά με τη γνώση της τεχνικής και των κανονισμών υπήρξαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των αθλητριών ομάδων, με την πειραματική να είναι καλύτερη. Η αξιολόγηση της εσωτερικής παρακίνησης, της αύξησης των κινήτρων και της ικανοποίησης από τη συμμετοχή στη συγκεκριμένη προσπάθεια, όπως και οι στάσεις των αθλητριών προς την τεχνολογία που δήλωσαν οι αθλήτριες της πειραματικής ομάδας, είχαν θετικά αποτελέσματα. Συμπερασματικά μπορεί να ειπωθεί ότι επειδή οι κινητικές δραστηριότητες συνίστανται κυρίως από τη νοητική απεικόνιση μιας διαδικασίας δράσης, τα οπτικά κινούμενα σχέδια που είναι ενσωματωμένα στα εκπαιδευτικά εργαλεία ΤΠΕ μπορούν να θεωρηθούν ως σχετικά βοηθήματα για την νοητική αναπαράσταση/εκτέλεση/διόρθωση και ασκούν άμεση επίδραση στην απόδοση μιας δεξιότητας. Προτείνεται στου εκπαιδευτικούς Φ.Α. και στους προπονητές να χρησιμοποιούν ανεπιφύλακτα την τεχνολογία και πιο συγκεκριμένα τα πολυμέσα σαν συμπληρωματικό μέσο απόδοσης και μάθησης κινητικών και αθλητικών δεξιοτήτων.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The purpose of this research was: a. the creation of an educational software in the logic of Course Management Systems (SSMs) compatible with the learning needs of basic skills of volleyball and b. the evaluation of the effectiveness of the combined use of software with the flipped learning approach to the learning of three basic skills of volleyball (qualitatively and quantitatively), cognitive learning (technique and regulations), the motivation climate, the internal motivation, perceived interaction in computer use and satisfaction with the learning process, of novice female Volleyball athletes. For the purposes of the research, the www.minivolley.gr website was created. The website created included sketches, three-dimensional, cartoons and video lectures, which presented the technique of three fundamental skills and the rules of the game. A total of 35 videos were uploaded to this website, with training exercises and presentations on teaching and learning, on the theoretical approa ...
The purpose of this research was: a. the creation of an educational software in the logic of Course Management Systems (SSMs) compatible with the learning needs of basic skills of volleyball and b. the evaluation of the effectiveness of the combined use of software with the flipped learning approach to the learning of three basic skills of volleyball (qualitatively and quantitatively), cognitive learning (technique and regulations), the motivation climate, the internal motivation, perceived interaction in computer use and satisfaction with the learning process, of novice female Volleyball athletes. For the purposes of the research, the www.minivolley.gr website was created. The website created included sketches, three-dimensional, cartoons and video lectures, which presented the technique of three fundamental skills and the rules of the game. A total of 35 videos were uploaded to this website, with training exercises and presentations on teaching and learning, on the theoretical approach of mini volleyball and detailed demonstrations with instructions for the execution of the basic skills required in it. In addition, it had relevant links and questionnaires (knowledge assessment, internal motivation, motivation, satisfaction, etc.), which aimed to explore other objectives of the thesis beyond the qualitative and quantitative evaluation of learning and performing the basic skills of mini-volleyball. The website also had capabilities through forums for the communication of female athletes in small groups, as they were divided before the intervention. In this particular survey participated 121 athletes (experimental and control groups) 10 to 12 years old (MO = 10,79, TA = 1,12), with training experience up to 2 years (MO = 1,47, TA = 1,4). The athletes of the experimental group (n=66), who were members of developmental departments of volleyball clubs, were encouraged and instructed to visit it on a daily basis, if possible. While the athletes of the control group (n=55) simply followed a typical traditional teaching/practice. The athletes participated in 20 training units with a frequency of 3 times a week, for 60 ́ each training unit. The structure of the training unit was 20' warm-up, exercises and games of multifaceted athletic preparation (strength, speed, reaction time, skill, stairs, jumps, etc.). The main part was for 30 ́-35 ́ the intervention for the learning of skills (each training had a specific goal and 4-5 exercises to achieve the desired result). Three initial, final measurements (after 4 weeks and retention (2 weeks without training in these skills) were made, in the qualitative and quantitative assessment of the three skills (set, pass, and serve). The trainees also filled in questionnaires which evaluated the cognitive performance (technique and regulations), internal motivation, motivational climate, satisfaction and attitude towards technology. The results showed that the athletes of both groups improved in all skills with those of the experimental group being better than the athletes of control group, except for the quantitative evaluation (Knowledge of result) of the skills, where there was improvement between the measurements, but there were no differences between the groups. Regarding the knowledge of the technique and the regulations there were significant differences between the groups, with the athletes of experimental being better. The evaluation of the internal motivation, the increase of motivation climate and the satisfaction from the participation in the intervention, as well as the attitudes of the athletes towards the technology declared by the athletes of the experimental group, had positive results. In conclusion it can be said that because motor activities consist mainly of the mental representation of an action process, visual animations embedded in ICT educational tools can be considered as relevant aids for mental representation/execution/correction and have a direct impact on the performance of a skill. It is suggested to P.E. teachers and coaches to use technology and more specifically multimedia as a complementary means of performance and learning of motor and athletic skills.
περισσότερα